Cel mai mare producător mondial de articole de lux, LVMH Group, proprietarul mărcii Louis Vuitton, a confirmat, ieri, că a purtat discuţii preliminare pentru achiziţia brandului american de bijuterii de lux Tiffany & Co.
Ieri, LVMH a informat: "În lumina recentelor zvonuri apărute pe piaţă, confirmăm că am purtat discuţii preliminare cu privire la o posibilă tranzacţie cu Tiffany, dar nu există asigurări că aceste discuţii vor duce la un acord".
LVMH nu a oferit o cifră în privinţa unei posibile oferte pentru compania americană. Însă, potrivit Wall Street Journal, LVMH a oferit 120 de dolari pentru o acţiune Tiffany & Co., adică un total de circa 14,5 miliarde de dolari.
Oferta vine în condiţiile în care Tiffany s-a confruntat cu stagnarea vânzărilor, în contextul încetinirii economiei Chinei, care a afectat cheltuielile turiştilor chinezi - clienţi importanţi pe segmentul de lux. În plus, dolarul puternic a făcut ca produsele Tiffany să fie mai scumpe pentru clienţii din afara SUA.
Potrivit unor surse citate de publicaţia britanică Financial Times, Tiffany & Co. ar urma să respingă oferta de preluare, însă analiştii susţin că suma propusă ar putea fi majorată. Oferta de 120 de dolari/titlu conţine o primă de 22% faţă de preţul acţiunilor Tiffany la închiderea şedinţei bursiere de vineri.
LVMH deţine branduri precum Fendi, Christian Dior, Givenchy. LVMH concurează cu grupul Kering, care deţine mărcile Gucci şi Yves Saint Laurent, respectiv cu Richemont SA, care are în proprietate brandul Cartier.
Unele surse citate de Reuters spun că LVMH, care încearcă de ani de zile să se extindă pe piaţa din SUA, a depus luna aceasta oferta preliminară, non-angajantă, pentru Tiffany.
LVMH, a cărei capitalizare bursieră se ridică la 194 miliarde de euro este condusă de Bernard Arnault, cel mai bogat francez.
Cu sediul în New York şi cunoscută în urma filmului "Mic dejun la Tiffany" - în care a jucat celebra actriţă Audrey Hepburn -, Tiffany are peste 300 de magazine pe plan global.