În perioada 17 - 18 iunie 2020, BusinessMark a organizat prima ediţie online a evenimentului "Tax & Finance Forum". Acest eveniment, adresat directorilor financiari, directorilor generali, consultanţilor fiscali, controllerilor financiari, directorilor economici, directorilor contabili, contabililor, auditorilor, analiştilor financiari şi antreprenorilor, au participat experţi de la companii precum: PwC România, Deloitte România, FiNEXPERT, Cabot Transfer Pricing, NNDKP Consultanţă fiscală, Dendrio, Reff & Asociaţii, Bittnet Group, PKF Finconta, TaxWise, Dobrinescu Dobrev SCA., potrivit unui comunicat de presă.
Prima zi a evenimentului "Tax & Finance Forum Online" a fost dedicată unei conferinţe, iar în cea de-a doua zi, participanţii au participat la două seminarii, speakerii abordând cele mai importante aspecte legislative şi fiscale, principalele provocări pentru contribuabilii români şi soluţii de adaptare la contextul provocat de noul coronavirus.
Prima sesiune a fost deschisă de Mitel Spătaru, Tax Partner, FiNEXPERT, care a prezentat măsurile fiscale şi sociale cu impact în relaţa angajat-angajator.
Vorbind despre indemnizaţia pentru şomaj tehnic, el a precizat că aceasta este oferită de angajatorii care reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial. Asfel, angajaţii primesc 75% din salariul de bază (nu mai mult de 75% din câştigul mediu brut), indemnizaţia fiind suportată de la bugetul asigurărilor de şomaj, cu posibilitatea prelungirii şi ulterior datei de 31 mai pentru domeniile în care se menţin restricţiile, până la ridicarea acestora, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020, aminteşte comunicatul de presă.
A urmat Lelia Grigore, Litigation Department Manager, Dobrinescu Dobrev SCA, care a susţinut prezentarea "Posibile variante de evaluare a colapsului - Medierea şi restaurarea obligaţiilor fiscale".
În continuare, Alina Andrei, Partener, Cabot Transfer Pricing, a vorbit despre preţurile de transfer în perioada COVID-19: "Restructurări de afaceri la nivel global şi local. DAC6 - Directiva Transparentizării".
În perioada Covid-19, au fost regândite/relocate fluxurile intra-grup. Astfel, firmele din SUA au început mutarea producţiei de bunuri strategice din China înapoi în SUA, iar firmele din Europa au început şi ele să realizeze planuri de mutare parţială a producţiei strategice înapoi în Europa.
Au urmat Adrian Stănescu (CFO Bittnet Group) şi Cristian Hergheliu (CEO Dendrio & VP of Technology, Bittnet Group) care au susţinut o prezentare cu titlul "The Digital CFO Agenda".
Prima sesiune a fost încheiată de reprezentantele PKF Finconta, Maria Popa (Tax Manager), Narcisa Chirilă (Tax Manager) şi Oana Dobre (Senior HR & Social Security Tax Consultant), care au susţinut o prezentare despre "Impozite şi taxe - bonificaţii, amânări la plată".
Vorbind despre taxa pe valoare adăugată, ele au punctat că în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă şi următoarele 30 de zile calendaristice de la încetarea stării de urgenţă, nu s-a efectuat plata TVA în vamă pentru importul de medicamente, echipamente de protecţie şi masini de producţie, măşti de protecţie, alte dispozitive şi echipamente medicale şi materiale sanitare care puteau fi utilizate pentru prevenirea, limitarea, tratarea şi combaterea COVID-19.
Sesiunea a doua a fost deschisă de Anca Macovei, Senior Manager Servicii şi Iulian Panfiloiu, Senior Manager Servicii Fiscale, PwC România.
A urmat Alexandru Simionescu, Transfer Pricing Partner, TaxWise. Vorbind despre cele mai noi practici în controlul documentaţiei de preţuri de transfer, el le-a făcut participanţilor o serie de recomandări ca utilizarea unor criterii adiţionale de selecţie pentru filtrarea societăţilor potenţial comparabile, evaluarea amănunţită a activităţii societăţilor selectate în setul de comparabile, cercetarea în detaliu a structurii acţionariatului pentru societăţile selectate în setul de comparabile şi documentarea detaliată a paşilor parcurşi pentru identificarea companiilor comparabile.
Prima zi a evenimentului "Tax & Finance Forum Online" a fost încheiată de Ovidiu Bălăceanu (Senior Managing Associate, Reff şi Asociaţii, Deloitte Legal România) şi Mihai Ventoniuc (Senior Tax Consultant, Deloitte România), care au susţinut prezentarea: "Măsurile adoptate de autorităţi în contextual COVID-19 - Implicaţiile în zona taxelor de mediu."
ZIUA a II-A - SEMINARII
Cea de-a doua zi a evenimentului "Tax & Finance Forum Online" a debutat cu seminarul "Modificări fiscale în contextul COVID-19, certitudini şi incertitudini", susţinut de reprezentanţii FiNEXPERT: ELENA GOGONEAŢĂ (Tax Manager), CRISTIANA OPREA (Tax Manager) şi MITEL SPĂTARU (Tax Partner).