Discuţiile dintre retailerul german Rewe Group şi compania poloneză Enterprise Investors (EI), prezentă în România prin magazinele Profi, privind vânzarea diviziilor Penny din România şi Bulgaria au eşuat, potrivit publicaţiei germane Lebensmittel Zeitung, citată de Mediafax. Contactaţi de ziarul BURSA, oficialii EI, nu au dorit să comenteze pe marginea acestei informaţii.
Enterprise Investors ar fi putut folosi achiziţia operaţiunilor Penny pentru a-şi întări lanţul de magazine de tip discount Profi, potrivit publicaţiei, citate de portalul Planet Retail.
Penny s-a confruntat cu dificultăţi pe pieţele din Româ-nia şi Bulgaria, din cauza dezvoltării competitorului Lidl, parte a grupului Schwarz, care s-a extins prin achiziţia lanţului de magazine discount Plus de la Tengelmann.
Lebensmittel Zeitung a anunţat, în iulie, că Rewe ar putea renunţa la diviziile Penny din România şi Bulgaria, iar compania de investiţii Enterprise Investors, prezentă în România prin reţeaua de magazine Profi, ar putea fi interesată de preluare.
Enterprise Investors, companie înregistrată în Polonia, controlează magazinele Profi din România prin intermediul fondului de investiţii Polish Enterprise Fund VI (PEF VI). PEF VI a preluat Profi Rom Food în 2010 pentru 66 milioane de euro. Profi Rom Food operează 101 magazine Profi în 67 de oraşe şi are 2.800 de angajaţi. Compania a deschis în acest an 19 magazine, iar până la sfârşitul acestui an vrea să deschidă alte şase unităţi. PEF VI a anunţat, în octombrie, că va majora cu 10 milioane euro capitalul social al companiei Profi Rom Food, pentru investiţii în extinderea reţelei de supermarketuri Profi, iar în următorii ani investiţia totală în aceste magazine ar putea ajunge la 100 milioane euro.
Rewe România operează o reţea de 121 magazine de discount Penny Market/Penny Market XXL. Grupul german este prezent în România prin lanţurile de magazine Penny Market, Penny Market XXL şi Billa.
Parte a grupului Lidl & Schwartz, Lidl operează în România reţeaua de magazine de discount Plus şi cea de hipermarketuri Kaufland. Lidl a anunţat în octombrie că va deschide magazine sub brand propriu în România, după ce a rebranduit şi modernizat cele 107 unităţi Plus achiziţionate de la Tengelmann în 2010 şi a construit 11 unităţi noi. Lidl a preluat în 2010 de la grupul Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria.