Cisco a prezentat rezultatele a două studii la nivel mondial, care oferă o imagine asupra noilor provocări din domeniul securităţii cu care se confruntă companiile, departamentele IT şi utlizatori individuali, conform unui comunicat de presă.
Constatările Cisco Annual Security Raport (ASR) relevă faptul că cea mai mare concentraţie de ameninţări la adresa securităţii online nu vizează site-urile de pornografie, din domeniul farmaceutic sau jocuri de noroc. Analiştii Cisco sunt de părere că cele mai multe ameninţări ţintesc destinaţiile legitime vizitate de publicul de masă, cum ar fi marile motoare de căutare, site-urile de cumpăraturi şi cele de social media.
Conform acestora, site-urile de cumpărături au o probabilitate de 21 de ori mai mare să conţină ameninţări, iar motoarele de căutare sunt de 27 de ori mai susceptibile să livreze conţinut dăunător. Mai mult, o persoană care accesează reclame online are o probabilitate de 182 de ori mai mare de a întâlni conţinut dăunător decât accesând site-uri pornografice.
"Riscurile de securitate sunt în creştere în companii, deoarece mulţi angajaţi adoptă propriul stil de viaţă şi la locul de muncă. Dispozitivele lor, munca prestată şi activitatea online se combină cu viaţa lor personală, indiferent de locul în care se află - la birou, acasă sau altundeva", se precizează în comunicat.
Implicaţiile la nivelul securităţii companiilor generate de această tendinţă de consum sunt susţinute de concluziile Cisco Connected Technology World Report (CCWTR), care oferă o perspectivă asupra atitudinilor noii generaţii de angajaţi, şi anume Generaţia Y.
Conform studiului citat, majoritatea angajaţilor din Generaţia Y au cerinţe cu impact direct asupra securităţii informaţiei.
"Pe măsură ce tot mai mulţi membri ai Generaţiei Y absolvă facultatea şi intră în rândul forţei de muncă, politica şi cultura companiilor vor fi supuse unor presiuni în creştere. Aceste presiuni se datorează cerinţelor noii generaţii: libertatea accesului pe site-urile de socializare, alegerea dispozitivului de lucru şi un stil de viaţă mobil, pe care generaţiile anterioare nu l-au solicitat niciodată".