Constructorul american de automobile electrice Tesla şi-a informat furnizorii că la mijlocul anului 2025 vrea să demareze producţia unui nou model, care poartă numele de cod 'Redwood', au dezvăluit pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar, iar două dintre surse au descris noul model ca unul de tip crossover compact, informează sursa citată.
Directorul general de la Tesla, Elon Musk le promite de mult timp fanilor şi investitorilor că va lansa vehicule electrice accesibile. Aceste modele, inclusiv un automobil cu un preţ de pornire de 25.000 de dolari, ar permite Tesla să concureze cu autoturismele echipate cu motoare pe benzină precum şi cu un număr din ce în ce mai mare de automobile electrice ieftine, precum sunt cele produse de grupul chinez BYD, potrivit sursei indicate. La finele anului trecut BYD a trecut în faţa Tesla devenind cel mai mare producător mondial de automobile electrice, transmite sursa.
Două din sursele citate de Reuters susţin că anul trecut Tesla le-a trimis furnizorilor săi solicitări de oferte pentru modelul 'Redwood' prognozând un volum săptămânal de producţie de 10.000 de vehicule, informează reuters. Sursele au adăugat că producţia ar urma să înceapă în luna iunie 2025.
În luna mai 2023, Musk a spus că Tesla lucrează la două noi produse, cu un potenţial combinat de vânzări de cinci milioane de vehicule pe an. "Atât designul produselor cât şi tehnicile de fabricaţie sunt cu mult peste orice altceva existent în industrie", a spus Musk la reuniunea anuală a acţionarilor Tesla, precizează sursa indicată.
Ulterior, în biografia lui Musk publicată în luna septembrie, care include interviuri cu CEO-ul dar şi cu alţi directori, Walter Isaacson susţine că Tesla intenţionează să producă un robotaxi ieftin şi un model electric cu un preţ de 25.000 de dolari care vor fi bazate pe aceiaşi arhitectură, relatează sursa.
Însă Tesla are un istoric de ţinte ratate când vine vorba de lansări şi preţuri pentru noi modele. De exemplu, producţia camionetei Cybertruck a fost amânată de mai multe ori iar preţul său de pornire, de 60.900 de dolari, este cu 50% mai mare decât cel avansat de Musk în 2019. "Au fost extrem de optimişti cu majoritatea noilor lansări de produse. Cel mai probabil, producţia în regim de masă va începe abia în 2026", a spus una din surse, potrivit reuters.
Analiştii subliniază că realizarea de profit de pe urma automobilelor electrice ieftine este dificilă, având în vedere costul bateriilor precum şi dificultăţile tradiţionale care apar odată cu producţia de vehicule ieftine dar de calitate, menţionează sursa indicată. Două din sursele citate de Reuters au dezvăluit că în ultimii ani inginerii de la Tesla au dezmembrat şi au analizat un model Honda Civic, care în SUA are un preţ de pornire de 23.950 de dolari, pentru a studia cum ar putea produce automobile ieftine, indică sursa.
Sursele au precizat că următoarea generaţie de automobile Tesla, bazate pe o arhitectură denumită 'NV9X', va include două sau chiar mai multe modele. Iniţial modelul accesibil ar urma să fie construit la uzina Tesla din Texas dar constructorul american intenţionează să producă automobile electrice ieftine şi la uzina sa din apropiere de Berlin şi de asemenea este interesat să construiască o uzină în India, conform reuters.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.01.2024, 15:33)
"La finele anului trecut BYD a trecut în faţa Tesla devenind cel mai mare producător mondial de automobile electrice, transmite sursa":-)...Inexact...Tesla a livrat 1.8 milioane BEV pe cand BYD doar 1.6 milioane pure BEV. Diferenta pana la 3 milioane de autovehicule raportate de BYD sunt "hibride" deci care au si motor ICE ceea ce nu e BEV
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.01.2024, 23:31)
Cu atat mai bine pentru BYD, este un jucator complet, mult superior Teslei.