Revolut Bank UAB, banca digitală europeană cu peste 34 de milioane de clienţi în Spaţiul Economic European (SEE) şi peste 4 milioane în România, anunţă oficial începerea implementării progresive a IBAN-ului local românesc, care va fi furnizat, din ultimul trimestru al anului, de către sucursala din România a Revolut Bank UAB, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, România este a doua cea mai mare piaţă a Revolut, la nivel global, după numărul de clienţi retail şi prima în UE. În ultimele 12 luni, Revolut a deschis sucursale locale în Irlanda, Franţa, Spania şi Olanda. Sucursala din România precum şi sucursalele din alte pieţe cheie pentru companie vor deveni operaţionale, printr-un proces etapizat, până la finalul anului. Odată cu actualizarea IBAN-urilor locale, prin participarea la schemele locale de plăţi, Revolut va răspunde nevoilor financiare în creştere ale clienţilor români şi va continua diversificarea portofoliului de produse bancare.
În 2022, banca a iniţiat demersurile de reglementare pentru înfiinţarea unei sucursale locale în România, fiind înregistrată în Registrul Instituţiilor de credit în categoria "Sucursale ale instituţiilor de credit din alte state membre", administrat de Banca Naţională a României. Sucursala va începe să funcţioneze efectiv în decembrie 2024, asigurând în continuare o prezenţă integral digitală a serviciilor bancare (fără prezenţa unei reţele de unităţi bancare). Atât clienţii noi, cât şi clienţii existenţi din România vor primi un număr de cont cu un IBAN Revolut românesc.
Toate conturile vor fi administrate de sucursala din România a Revolut Bank UAB. Depozitele clienţilor vor continua să fie garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor. Revolut Bank operează pe 30 de pieţe din Spaţiul Economic European (SEE) şi este autorizată şi reglementată de Banca Centrală Europeană şi de Banca Lituaniei.
"Operaţionalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România şi faptul că vom oferi propriile IBAN-uri româneşti reprezintă un nou pas către obiectivul de a deveni contul bancar principal pentru clienţii din această piaţă. Punem mare accent pe capacitatea de a fi relevanţi la nivel local în fiecare ţară în care operăm.
Scopul nostru este să ne ajutăm clienţii să îşi valorifice la maximum finanţele şi să îi sprijinim să preia un control mai mare, mai eficient asupra banilor lor. Fie că este vorba de preferinţele lor privind cheltuielile, fie că vor să economisească sau să investească, Revolut le oferă utilizatorilor un întreg ecosistem direct în aplicaţie, pentru a centraliza şi optimiza deciziile lor financiare şi pentru a-i ajuta să obţină maximum de la banii lor", a declarat Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România, se menţionează în comunicat.
"Am evoluat mult în ultimii ani, maturizându-ne rapid oferta şi trecând de la a fi un card de călătorie de încredere pentru utilizatorii noştri la un ecosistem complet de inovaţii financiare cu un portofoliu puternic de produse bancare în centrul ofertei noastre. Cu doar câteva apăsări de ecran, clienţii noştri se pot baza pe aplicaţia Revolut pentru a-şi acoperi practic toate nevoile financiare: de la cele mai obişnuite, cum ar fi plata cheltuielilor de zi cu zi, la cele mai interesante, cum ar fi sporirea fondurilor prin economisire, sau bucurându-se la maximum de ei în călătorii şi alte experienţe. În prezent, ritmul nostru de creştere este unul susţinut în România şi ambiţia noastră este să continuăm această cale de creştere exponenţială pentru a deveni în curând unul dintre conturile bancare principale preferate pentru clienţii din România", a adăugat Mariia Lukash, Head of Growth Revolut pentru regiunea CEE.
Ambiţia Revolut: să devină o bancă importantă cu IBAN local propriu şi produse diverse
Un IBAN local este adesea esenţial pentru clienţi atunci când aleg o bancă drept cont principal, iar adăugarea IBAN-ului românesc oferit de Revolut va facilita utilizatorilor români posibilitatea de a încasa salariul direct în acest cont sau de a-şi planifica plata abonamentelor şi a facturilor. Acest aspect, împreună cu ecosistemul complet de produse oferite de banca digitală (cont curent, plăţi, investiţii, analiza bugetului, călătorii, experienţe, stil de viaţă) poziţionează Revolut ca o opţiune solidă de cont bancar principal pentru români.
Ca în cazul tuturor produselor şi serviciilor furnizate de Revolut, migrarea va fi lină şi fără fricţiuni, în timp ce experienţa clientului va rămâne neschimbată. Toate serviciile legate de conturile de plăţi utilizate de clienţi (ex. Cont Personal, Planuri Plătite, Conturi Comune, Revolut Pro, debite directe şi transferuri de bani pe plan local şi internaţional, schimbul valutar, plăţile cu cardul, Revolut < 18, Conturile de economii) vor fi furnizate prin intermediul sucursalei din România. Toate celelalte servicii vor continua să fie livrate de alte entităţi din grup, similar modului în care sunt furnizate în prezent.
Deoarece legislaţia românească se va aplica în cazul conturilor clienţilor, utilizatorii existenţi vor trebui să îşi actualizeze informaţiile personale şi să se identifice în timpul procesului de migrare. De asemenea, aceştia vor trebui să reconfirme citirea tuturor documentelor cu termeni şi condiţii pentru produsele pe care le folosesc, deoarece acestea vor fi aliniate cu legislaţia din România, care acum se va aplica şi va proteja clienţii. Clienţii vor fi informaţi direct în aplicaţie şi prin email cu privire la paşii care trebuie făcuţi pentru trecerea la IBAN-ul local actualizat, se precizează în comunicat.