Primul baton de ciocolată de pe piaţa românescă, ROM, aniversează, anul acesta, 50 de ani, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.
ROM a fost produs în 1964 la Întreprinderea de Produse Zaharoase Bucureşti.
"În tot acest timp, batonul de ciocolată nu a suferit mari modificări faţă de prototip: şi-a păstrat forma, poartă însemnele tricolorului românesc şi ştanţa fabricii de ciocolată Bucureşti", se mai arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, este numărul 1 în categoria de batoane, cu o cotă de piaţă de 20% în volum şi 21% în valoare, în august 2014 (calculele realizate de Kandia Dulce bazate în parte pe datele raportate de Nielsen prin intermediul Retail Index Service, pe categoriile deţinute de Kandia Dulce - batoane de ciocolată, mini-prăjituri, praline şi biscuiţi - în perioada raportată, pentru întreaga piaţă din România).
Totodată, comunicatul mai precizează că este cel mai puternic brand al Kandia Dulce, 25% din cifra de afaceri şi volume realizate de companie fiind reprezentate de ROM.
"ROM a avut cu 60% mai multe vânzări în perioada ianuarie - iulie 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atât în volum (tone) cât şi în valoare. A vândut 36,6 milioane de batoane în ultimele 12 luni (septembrie 2013 - august 2014), consolidându-se ca lider al categoriei de batoane de ciocolată. Este cel mai premiat brand românesc la festivaluri internaţionale de publicitate. A primit 56 de premii internaţionale în ultimii 4 ani, dintre care 13 la festivalul Cannes Lions", potrivit comunicatului, care citează şi surse interne.