Cunoscutul artist comic Romică Ţociu s-a hotărît ca din această vară să se implice cu aplomb în afaceri, punînd la bătaie 45.000 euro pentru construcţia unei locaţii de alimentaţie publică şi închirierea a 6.500 mp de plajă, în imediata vecinătate a plajei din dreptul complexului "Panoramic" din Olimp. "Am sînge de cîrciumar şi sînt un gurmand şi un bucătar înrăit, calităţi transmise prin tradiţia familiei mele. Am ştiut din prima ce lipseşte pe litoral şi ce trebuie făcut" - explică raţiunea demersului său, cu mîndrie şi vervă întreprinzătorul Ţociu.
"Club Bazooka" se numeşte noua locaţie din Olimp, denumire aleasă după numele armei "care îşi atinge ţinta din prima".
Pe o suprafaţă de teren de 420 mp, aparţinînd societăţii "Futures Line Computers" SRL Bucureşti, "Compania Artistică Romică Ţociu" a construit în regie proprie o unitate de alimentaţie publică din lemn, stuf şi zidărie, compusă din două terase acoperite, cu funcţiunea de club - 120 locuri, respectiv bar-restaurant - 40 locuri. Iniţial pe acest amplasament au funcţionat două chioşcuri cu activitate în regim de bufet, unde se comercializau preparate la minut şi băuturi, turiştilor de pe plajă.
Noua investiţie a fost realizată într-o lună şi jumătate, fiind finalizată la începutul lunii iunie, şi este axată pe prepararea şi comercializarea produselor din bucătăria tradiţională românească şi cea italiană. "Bucătăria italiană este scumpă şi cere calificare. Noi folosim numai ingrediente aduse din Italia şi avem doi bucătari care au lucrat 10 ani în Cizmă, spune Romică Ţociu, adăugînd: "Am angajat şi 3 bucătari specializaţi în preparate tradiţionale autohtone. Avem cea mai bună ciorbă de peşte, oferim deserturi gratuite pentru copii celor care servesc masa la noi, organizăm în permanenţă evenimente artistice, concerte, cu trupe şi interpreţi cunoscuţi de muzică populară, lăutărească, rock, dance etc., apelînd la prietenii mei. Bineînţeles că-i plătesc, dar ei îmi mai fac cîte un discount în baza prieteniei şi faptului că le asigur cazare şi masă. De fapt clubul este o afacere de familie. Soţia mea, Nicoleta, îl administrează, ajutată de rudele noastre". Artistul adaugă că afacerea sa se adresează în principal clienţilor cu venituri medii şi mai mari, cunoscători şi pretenţioşi în ceea ce priveşte pregătirea preparatelor care caută servicii de calitate: "În general, pe litoral, ciorbele nu au nici un gust. Noi le facem mai ceva decît "la mama acasă"; la fel şi celelalte mîncăruri, după reţete tradiţionale pe care mulţi nu le mai ştiu, acum cînd toate au fost americanizate".
Din cei 6.500 mp de plajă, închiriaţi de la "Apele Române" cu 240 milioane lei/an, în afară de cîteva umbrele şi şezlonguri, Romică Ţociu a amplasat pe 1.000 mp jocuri gonflabile pentru copii, în asociere cu firma "Aztec" SRL Bucureşti: "Cu jocurile reuşesc să-mi scot cheltuielile cu plaja, astfel încît să nu fie necesară mărirea preţurilor în club. Eu zic că îmi voi recupera investiţia din prima, ceea ce ar însemna un cîştig de 900 euro la 300 euro investiţi. Pînă acum un an am avut probleme şi am încredere că totul se va finaliza cu bine". Cînd nu joacă în vreun spectacol sau emisiune TV de pe litoral, Romică Ţociu poate fi găsit în "Club Bazooka", primindu-şi clienţii, servindu-i luînd comenzi sau mutînd mese şi scaune. O dată ce această experienţă a fost demarată, Romică Ţociu îşi doreşte acum să deschidă un lanţ de restaurante, specializate pe bucătăria tradiţională românească, italiană şi nu numai.
Deocamdată el spune că are la dispoziţie două locaţii în Bucureşti (str. Negustori şi zona Unirii lîngă fostul "Circ al Foamei") şi una în Mamaia, pentru sezonul viitor (în zona "Parc", pe plaja din spatele locaţiei "Eurobingo"). Ţociu îşi doreşte cu ardoare să deschidă un restaurant "a la Caragiale" unde ambianţa, amenajările, bucătăria, toate să respecte cu adevărat specificul Bucureştiului de secol 19, inclusiv reţetele de tuslama şi alte preparate care au rămas acum doar în istoria bucătăriei.
Pînă atunci, prima unitate din viitorul lanţ de restaurante va fi deschis de Ţociu, în luna octombrie, lîngă magazinul Unirii, sub denumirea "La Romică italianu". "Este vorba despre o investiţie de 25.000 - 30.000 euro, reprezentînd o unitate cu specific italian 100% (atmosferă, bucătărie, băuturi, muzică, mobilier, decoraţiuni etc.), care va oferi şi servicii de catering" - promite proaspătul investitor în domeniu, Romică Ţociu.