Rottaprint a înregistrat anul trecut o creştere a exporturilor de peste 38% comparativ cu 2021, iar pentru anul în curs compania are ca obiectiv o nouă evoluţie importantă, de două cifre, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit reprezentanţilor Rottaprint, Ungaria şi Germania au fost principalele pieţe externe pentru tipografie anul trecut şi vor continua să fie inclusiv în 2023. Business-ul clujean a raportat anul precedent creşteri de vânzări în toate cele 13 ţări din Europa şi Asia în care operează, inclusiv în Croaţia, Letonia, Marea Britanie, Israel sau Republica Moldova.
Conform sursei citate, alături de etichetele autoadezive furnizate partenerilor internaţionali, Rottaprint a raportat o cerere ridicată şi pentru alte produse din portofoliu, precum etichete shrink, capace de aluminiu, manşoane, etichete neadezive sau aluminiu imprimat pentru blistere.
În ceea ce priveşte profilul partenerilor deserviţi cu precădere în plan extern, aceştia provin din industria alimentară, producători de top de lactate, carne şi preparate din carne.
"Experienţa şi expertiza dobândită în mai bine de 30 de ani de colaborare cu jucătorii cei mai importanţi din industria alimentară ne recomandă inclusiv în afara graniţelor. Astfel, principalele business-uri pe care le deservim sunt producătorii de lactate, carne şi preparate de carne. O creştere importantă am înregistrat şi din partea producătorilor de detergenţi, îngrijirea casei sau cosmetice. Fluxurile de lucru, certificările pe care le avem şi flexibilitatea în faţa nevoilor partenerilor ne permit să oferim şi pe plan extern produse la cele mai înalte standarde de calitate", a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Cu o istorie de 32 de ani pe piaţă, business-ul clujean Rottaprint a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de peste 32 milioane de euro, după o perioadă cu investiţii şi eforturi canalizate spre soluţii durabile, dezvoltarea de noi aplicaţii şi produse menite să faciliteze procesul de reciclare şi reutilizare, necesare atât pentru partenerii români, cât şi cei internaţionali.
Astfel, compania a finalizat anul trecut un proiect amplu, desfăşurat pe parcursul a trei ani, cu o investiţie totală de pe peste 3,7 milioane euro alocată achiziţionării de tehnologii şi utilaje necesare pentru realizarea sustenabilă a produselor pe care le are în portofoliu, se mai arată în comunicat.