Nestle a ales SAP pentru digitalizarea companiei, de la analize avansate şi customer experience, la sustenabilitate şi managementul resurselor umane, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Modelele de business şi căile de acces în pieţe folosite de către Nestle sunt într-o continuă schimbare, aşteptările clienţilor variază, iar comerţul digital accelerează în ritm rapid. Nestle a înţeles că nucleul unei companii de succes este dat de o infrastructură IT solidă, creată pentru a folosi datele şi a furniza insight-uri care ajută în luarea de decizii.
Cu ajutorul SAP Services and Support, incluzând servicii SAP MaxAttention şi grupul SAP Solution Delivery Center, Nestle a închis nouă centre de date şi peste 10.000 de servere. Astfel, a putut migra mii de aplicaţii, 300 de instanţe de software SAP şi mai bine de 1.200 TB de date în cloud. Dincolo de natura complexă a proiectului, acesta a fost livrat la timp, fără depăşiri de buget şi fără perturbări aduse business-ului.
Optimizarea proceselor de la recrutare la pensionare
Transformarea sistemelor de resurse umane a fost prioritară pentru Nestle, compania alegând SAP SuccessFactors pentru a automatiza şi standardiza procesele care susţin întregul demers, de la recrutare şi până la pensionare. În plus, Nestle foloseşte şi SAP Business Technology Platform pentru a furniza extensii personalizate ale SuccessFactors, necesare în situaţii specifice, precum angajările masive sezoniere. Compania are un proces de angajare mai rapid, dar şi un chatbot care vorbeşte 20 de limbi şi care răspunde la mii de întrebări adresate de candidaţi săptămânal, totul fără intervenţia profesioniştilor HR.
"În trecut, sistemele care cedau aveau nevoie de aproximativ şase ore pentru a-şi reveni. Asta însemna o pauză nedorită de 6 ore în fabrici şi centre de distribuţie. În prezent, platformele noastre îşi revin în mai puţin de 10 minute, astfel că majoritatea utilizatorilor finali nici măcar nu ştiu că a existat o problemă", explică Ralf Huebenthal, Global Head of IT Platforms în cadrul Nestle.
Transformarea experienţei clienţilor cu un one-stop shop
Nestle îmbunătăţeşte şi experienţa clienţilor săi B2B prin eficientizarea plasării comenzilor, a urmăririi acestora şi a procesului de facturare. Compania a înlocuit procesele tradiţionale de contactare telefonică şi a implementat o platformă globală bazată pe SAP Commerce Cloud, care oferă informaţii despre comenzi în timp real.
Prin portalul digital de tip self-service, Nestle îmbunătăţeşte procesele de comenzi şi plăţi, astfel că retailerii şi distribuitorii pot să ajungă în posesia produselor mai rapid şi mai simplu. Compania recunoaşte importanţa oferirii unei experienţe digitale unificate pentru clienţi, pentru a putea rămâne competitivă şi a îndeplini cerinţele tot mai complexe ale consumatorilor. Totodată, implementarea platformei cu ajutorul SAP Commerce Cloud nu doar că aduce beneficii clienţilor şi optimizează procesele interne şi flexibilitatea, dar şi susţine eforturile în direcţia sustenabilităţii, prin eliminarea facturilor pe hârtie şi urmărirea mai eficientă a comenzilor.
"Clienţii noştri inovează şi se transformă constant; totodată, colaborează din ce în ce mai mult prin intermediul platformelor şi soluţiilor digitale. Astfel, era o decizie logică pentru noi să oferim o experienţă unificată şi o experienţă digitală mai bună", afirmă Pablo Nill, Senior Product Group Manager Customer Service Information Technology în cadrul Nestle.
Simplificându-şi infrastructura IT globală, Nestle a crescut disponibilitatea sistemelor la 99,97%, iar timpul de întrerupere s-a redus de la şase ore la şapte minute. Cu SAP BTP, activele digitale ale companiei pot fi folosite de 10 ori mai rapid decât înainte. De asemenea, 15.000 de manageri din peste 100 de ţări folosesc acum o soluţie comună în zona de resurse umane, care a automatizat 95% din procesele de recenzie.