"Şoferii mai tineri din China se orientează din ce în ce mai mult către mărcile autohtone, care sunt percepute ca având o tehnologie digitală şi de divertisment mai avansată".
Bloomberg
Cel mai mare producător mondial de automobile de lux, Mercedes-Benz, a anunţat că profiturile sunt afectate negativ de evoluţia pieţei din China, conform unei ştiri Bloomberg.
În urma anunţului, acţiunile companiei au înregistrat o scădere intraday de până la 8,4% la Frankfurt, cea mai mare din ultimii patru ani.
"Criza din China a afectat mai ales modelele scumpe ale Mercedes, precum sedanurile S-Class şi Maybach", subliniază Bloomberg.
Directorul general al companiei, Ola Källenius, a declarat că Mercedes pregăteşte o nouă ofensivă în China, pe baza unor modele noi.
"Avertismentul privind profitul reprezintă un eşec pentru ascensiunea Mercedes şi încă un semnal de alarmă pentru industria auto din Germania", scrie Bloomberg.
Analiştii de la Oddo BHF subliniază că "piaţa din China se transformă într-un coşmar", în condiţiile în care "consumatorii din ţară se îndreaptă către vehiculele electrice şi se îndepărtează de modelele S-Class care aduc o marjă mare de profit".
Ultimele modele electrice ale companiei nu au fost primite cu entuziasm în China, deoarece "şoferii mai tineri din China se orientează din ce în ce mai mult către mărcile autohtone, care sunt percepute ca având o tehnologie digitală şi de divertisment mai avansată", după cum mai arată Bloomberg.
Agenţia de ştiri americană subliniază că, pe lângă declinul din China, şi afacerile Mercedes din Europa sun supuse unor presiuni tot mai mari.
Vânzările au scăzut cu o rată anuală de 12,7% în august 2024, în timp ce declinul anual al vânzărilor din primele opt luni ale anului au fost de 3,1%, conform datelor de la Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Bloomberg mai subliniază faptul că "scăderea vânzărilor de vehicule electrice subminează eforturile producătorilor auto de a respecta normele Uniunii Europene privind emisiile, care se vor înăspri anul viitor, expunând industria la amenzi în valoare de miliarde de euro".
După cum mai arată agenţia de ştiri americană, ministrul economiei din Germania, Robert Habeck, va organiza o reuniune la nivel înalt a industriei pentru a discuta modalităţile de ieşire din criza actuală.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.09.2024, 22:04)
Deci prima data ne spune ca "Şoferii mai tineri din China se orientează din ce în ce mai mult către mărcile autohtone" dupa care aflam ca cele mai afectate sunt "modelele scumpe ale Mercedes, precum sedanurile S-Class şi Maybach"...de unde tragem concluzia ca, soferii mai tineri din China cumpara modelele scumpe S-Class si Maybach":-)...Jesus:-)
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 13:17)
Cred ca in liceu nu ai facut Logica
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 15:42)
Iar eu cred ca tu nu ai facut liceul:-)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 08:07)
cand am fost in china, acum vreo 15 ani, erau numai mercedesuri si volkswagen pe strada. si taxiurile erau mercedes. f putine masini. era normal ca va scadea cota. de indata ce au inceput productia locala.
si la noi , cea mai vanduta marca e dacia, apoi renault.
la francezi, renault, citroen, peugeot
la nemti, mercedes,. opel vw si audi. mai nou tesla. f rar vezi altceva.
in italia , se vinde fiat, si ce mai au? ferrari
la americani, tesla, ford, gm, chrysler , jeep, samd
asta e acum in china, vor trece la chinezesti, asa-i normal.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 09:38)
Germania "motorul economicaaaa" al Europei e kaput,
nasol e ca si noi vom suferii crunt economic,
dar ce conteaza hai inarmarea si razboaiele,
ca doar profitul e sfant
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 10:08)
Budapeșt e lovit
crâncen
La noi se închide
doar fabrica de
volane.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 13:19)
Budapeșt e lovit din toate partile.
Nici natura nu o mai suporta