Siegfried Mureşan, viceliderul Grupului PPE din Parlamentul European, a anunţat că Grupul PPE solicită revizuirea deciziei de interzicere a autovehiculelor cu combustie internă, transmite news.ro. Mureşan subliniază că, deşi susţin tranziţia către o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor, acest proces trebuie să protejeze locurile de muncă şi competitivitatea industriei auto europene, fără a pune în pericol locurile de muncă ale lucrătorilor.
"Industria auto din ţara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut şi are peste 200.000 de angajaţi. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România şi din Europa sunt puternic afectate de competiţia neloială din afara UE, în special din China, şi de scăderea cererii auto pe plan european, în special la maşinile electrice. Tocmai de aceea, susţin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei", arată Mureşan.
El mentionează că grupul propune revizuirea deciziei Uniunii Europene de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035.
"Evoluţiile recente arată clar că piaţa nu este pregătită de o astfel de decizie într-un timp atât de scurt. În schimb, atingerea obiectivelor climatice trebuie sprijinită nu doar prin producţia de automobile electrice, ci şi prin utilizarea de alte tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanţii alternativi (e-fuels, biocombustibili, carburanţi sintetici). De asemenea, trebuie să evităm penalităţile pentru sectorul auto. Din cauză că vânzările de automobile electrice evoluează mai lent decât era aşteptat, mulţi producători auto riscă să fie penalizaţi pentru neîndeplinirea ţintelor privind reducerea emisiilor. Or aceste ţinte nu pot fi atinse în contextul actual al pieţei autovehiculelor electrice. De aceea, Grupul PPE propune măsuri temporare, precum amânarea ţintelor din 2025 până în 2027 sau ajustarea metodei de calcul a penalităţilor", subliniază Siegfried Mureşan.
Reprezentantul PNL mai arată că industria auto este motorul economiei europene şi al economiei româneşti.
"Noi, Grupul PPE, susţinem tranziţia spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor. Dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto şi protejând lucrătorii europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor şi competitivitatea noastră pe plan global", a completat Mureşan.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 18:58)
Adica hai sa continuam sa poluam ca 20 de ani din 2010 cand Musk ne-a spus ce urmeaza sa se intample nu ne-au ajuns:-)…Cum se face ca Tesla e profitabila si in Germania si in China unde toti producatorii germani sunt practic faliti? Acum protejam si falitii astia ca si ei sunt “too big to fail”:-)?