Majoritatea companiilor ce activează în patru sectoare critice ale energiei anticipează o schimbare a surselor actuale de energie, însă numai jumătate dintre ele implementează strategii digitale care să faciliteze această schimbare.
Acestea sunt rezultatele unui studiu cu privire la relevanţa tranziţiei energetice în planificarea transformării digitale pentru companiile de energie comandat de Eaton.
Raportul S&P Global Market Intelligence - The Intersection of Digital Transformation and the Energy Transition - subliniază că, deşi 77% dintre companiile chestionate se aşteaptă să treacă de la sursele lor actuale de energie, doar jumătate execută în prezent strategiile digitale necesare pentru a se îndrepta spre această schimbare. În plus, mai puţin de o treime dintre companii urmăresc valorile cheie de sustenabilitate şi inteligenţă energetică şi chiar mai puţine (17%) au active sisteme digitale vechi.
"Am identificat un decalaj major în modul în care companiile aplică digitalizarea pentru a realiza obiectivele de decarbonizare, iar această cercetare este un semnal de alarmă, aducând lumină asupra oportunităţilor pentru companii de a concentra investiţiile şi de a avea un impact mai mare", a declarat Marius Burlacu, Manager Vânzări Power Quality & IT Chanel Eaton Electric SRL. "Afacerile trebuie să se mişte mult mai rapid în transformarea digitală. Vestea bună este că acum este timpul pentru a acţiona, iar instrumente precum platforma noastră digitală Brightlayer ajută companiile să obţină informaţii importante despre energie, care sunt esenţiale pentru a evalua investiţiile valoroase. Eaton a pus la dispoziţia clienţilor săi o serie de software-uri specifice industriei ce le ajută să facă faţă acestor provocări."
Studiul a inclus 1.001 de respondenţi care sunt implicaţi în eforturile de transformare digitală în patru sectoare de activitate critice ale energiei din America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, inclusiv: clădiri, centre de date, industrii şi utilităţi.