STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: 54% dintre români sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sustenabile

S.B.
Miscellanea / 7 septembrie 2022

54% dintre români sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sustenabile

Reveal Marketing Research în colaborare cu Coca-Cola HBC, Environ, HeidelbergCement România, La Fântâna, Leroy Merlin, Raiffeisen Bank, TRANSAVIA şi Xella a realizat un studiu reprezentativ la nivel naţional pentru a înţelege cum definesc românii conceptul de "verde" şi de a măsura comportamentele sustenabile ale acestora. Înţelegerea acestor percepţii este fundamentală în contextul în care sustenabilitatea favorizează apariţia anumitor comportamente tipice de consum.

Ca răspuns la ameninţarea din ce în ce mai mare a epuizării resurselor Pământului, Organizaţia Naţiunilor Unite propunea în 2015 o agendă ambiţioasă şi universală de transformare a lumii noastre, ce cuprinde 17 obiective pentru dezvoltare durabilă (ODD), cu termen de implementare până în anul 2030. Scopul celor 17 ODD este de a asigura o viaţă sustenabilă, prosperă şi echitabilă pe planetă pentru toată lumea, în prezent şi în viitor, iar atingerea acestuia necesită o serie de iniţiative ce înglobează sferele ecologice, sociale şi politice.

- Peste 70% dintre români sunt interesaţi să ducă un stil de viaţă sustenabil.

- Peste jumătate dintre români (54%) declară că ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate ca fiind sustenabile.

- 61% dintre români consideră produsele ecologice de o calitate mai bună decât cele standard.

Românii "traduc" sustenabilitatea în termeni ecologici

Rezultatele celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research arată că dimensiunea ecologică a sustenabilităţii primează într-o măsură semnificativ mai mare în raţiunea românilor comparativ cu implicaţiile sociale sau politice ale acesteia.

Aşadar, în viziunea românilor, sustenabilitatea este înţeleasă prin intermediul a trei piloni ce ocupă în mod repetat poziţii fruntaşe în "traducerea" semnificaţiei conceptului: protejarea mediului înconjurător, reducerea risipei îndeosebi prin reciclare şi sănătatea.

De asemenea, 60% dintre aceştia consideră că dezbaterile frecvente despre sustenabilitate din ultimul timp sunt rezultatul nevoii din ce în ce mai importante de a proteja planeta, şi nu strategii ale companiilor de a-şi îmbunătăţi imaginea (15%).

"Românii sunt dispuşi să facă eforturi în dezvoltarea unui stil de viaţă sustenabil"

Conform rezultatelor studiului, putem afirma că românii conştientizează importanţa şi necesitatea adoptării unui stil de viaţă sustenabil. Astfel că, peste jumătate dintre aceştia declară că sunt dispuşi chiar să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate a fi sustenabile (54%), iar o pondere de 68% ar fi dispuşi să îşi schimbe stilul de viaţă dacă acest comportament ar ajuta la protejarea mediului.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:

"În contextul în care sustenabilitatea a devenit un subiect de interes general, am observat că pe lângă aşteptările pe care le au de la branduri, românii sunt dispuşi să facă eforturi în dezvoltarea unui stil de viaţă sustenabil, cel puţin la nivel declarativ. În TOPUL criteriilor importante la alegerea unui produs sau serviciu, modul în care acesta afectează mediul înconjurător este al doilea atribut important pentru respondenţi, după preţ, dar înaintea importanţei caracteristicilor produsului sau serviciului sau experienţei anterioare."

Despre apetenţa către produse sustenabile - ideale, mai sănătoase dar greu accesibile

În prezent, peste 70% dintre consumatorii români îşi manifestă interesul de a avea un stil de viaţă sustenabil. De exemplu, când vine vorba de alegerea produselor din carne, 77% consideră ca fiind importantă buna reputaţie a companiei, iar animalele să fie hrănite cu produse naturale.

La o privire mai atentă asupra rezultatelor, observăm că românii au încredere în produsele ecologice, 61% menţionând că acestea sunt mai bune decât cele standard. Spre exemplu, 59% au o părere pozitivă despre cimentul care conţine materiale reutilizabile.

În acelaşi timp, produsele "verzi" sunt percepute în mică măsură ca fiind accesibile ca preţ (37%), beneficiile aduse sănătăţii influenţând în cea mai mare măsură opţiunea de a alege produse din această categorie (79%).

Mai mult decât atât, 65% dintre respondenţi consideră costurile ridicate ale produselor sustenabile o barieră în schimbarea stilului de viaţă, iar 60% cred că lipsa de interes referitor la subiectul sustenabilitate i-ar opri pe indivizi să adopte aceste schimbări.

Românii care şi-au întemeiat o familie sunt mai grijulii cu mediul

Diferitele tipuri de comportamente sustenabile sunt mai des întâlnite în cazul persoanelor cu familii, pe când tinerii şi cei fără partener adoptă sustenabilitatea mai degrabă la nivel declarativ decât comportamental.

Prin urmare, peste 70% dintre respondenţii cu familii declară că obişnuiesc destul de des să colecteze deşeurile în containere diferite, special amenajate şi inscripţionate pentru diversele categorii, pe când doar 58% dintre tinerii din generaţia Z declară acest lucru. Aceeaşi tendinţă poate fi observată şi în cazul folosirii pungilor reutilizabile, peste 75% dintre cei cu familii le utilizează comparativ cu 60% dintre cei tineri şi singuri.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb