Thales (Euronext Paris: HO) şi Hitachi Rail anunţă astăzi intrarea în etapa de negocieri exclusive privind vânzarea diviziei de Sisteme pentru Transportul Terestru (GTS) a Thales pentru 1,6 miliarde de euro, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, cu aproximativ 9000 de angajaţi la finalul anului 2020, Ground Transportation Systems este lider global în Semnalizare Feroviară şi Sisteme de Control al trenurilor, Telecomunicaţii şi sisteme de supraveghere şi soluţii de colectare a tarifelor aferente călătoriilor, toate acestea reprezentând tehnologii-cheie pentru o mobilitate mai sustenabilă.
În jur de 8 miliarde de călători beneficiază anual de tehnologiile GTS.
Businessul Ground Transportation Systems a înregistrat o revenire solidă în ultimii 5 ani, în 2020 şi în prima jumătate a anului 2021, având cea mai bună performanţă din ultimii 7 ani, în ciuda crizei Covid-19.
Graţie unei puternice complementarităţi de ordin tehnic, geografic şi comercial între Hitachi Rail şi GTS, procesul va crea un lider în domeniul soluţiilor de semnalizare feroviară, cu o ofertă mai largă de produse şi capabilităţi întărite de a răspunde cererii clienţilor din toată lumea. În plus, angajaţii GTS se vor bucura de noi oportunităţi profesionale. Puterea combinată a expertizei digitale a Hitachi Rail şi a GTS va ajuta Hitachi Rail să accelereze oferta Mobility as a Service (MaaS).
Prin această tranzacţie, Thales îşi întăreşte focusul strategic asupra creşterii pe termen lung a trei pieţe - aerospaţială, apărare şi securitate şi identitate digitală şi securitate. Fiecare dintre aceste divizii sunt jucători de prim rang în domeniu, specializaţi în sisteme inteligente şi soluţii digitale, capabili să genereze în mod sustenabil profituri EBIT (înainte de plata dobânzilor şi a impozitului) cu două cifre. Această tranzacţie permite acum grupului să aibă ca obiectiv un profit EBIT de 12% pe termen mediu.
Tranzacţia va întări de asemenea bilanţul Thales şi va crea un nivel semnificativ de cash.
"În urma discuţiilor cu lideri de piaţă, Thales a slectat cel mai bun partener industrial pentru a aigura o dezvoltare pe termen lung a afacerii sale în domeniul transportului terestru. Această decizie creează o valoare semnificativă pentru clienţii, angajaţii şi acţionarii noştri şi permite Ground Transportation Systems să se afle la vârful dezvoltării în zona mobilităţii sustenabile." - Philippe Keryer, EVP Strategy, Research & Technology, Thales.
"Prin această mişcare strategică vom putea să ne concentrăm pe dezvoltarea durabilă a celor trei business-uri high-tech ale noastre, fiecare dintre ele capabile să livreze sustenabil profituri cu două cifre - Aerospaţial, Apărare & Securitate şi Identitate Digitală & Securitate - întărind poziţia lor de lider." - Patrice Caine, Preşedinte şi CEO Thales.
"Anunţul de azi este o oportunitate excelentă pentru echipele Hitachi Rail şi Ground Transportation Systems de a crea valoare nouă pentru clienţi, pentru oraşe şi călători din toată lumea. Pe lângă dezvoltarea capacităţilor noastre din domeniul semnalizării ca parte a ofertei-cheie, adăugăm capabilităţile noastre digitale şi MaaS. Echipele puternice, relaţia cu clienţii şi tehnologiile GTS ne vor ajuta să creştem pentru a deveni un jucător major. Acestea se adaugă talentului Lumada şi capabilităţilor de inginerie digitală ale echipelor noastre de la GlobalLogic şi a ale întregului grup Hitachi." - Andrew Barr, Director General Hitachi Rail.
Perspective financiare actualizate pentru 2021
Având în vedere că sectorul Transporturilor va fi considerat activitate în curs de vânzare în declaraţiile financiare pentru 2021, perspectivele financiare ale Thales pentru 2021 sunt următoarele:
- La fel ca în 2019 şi 2020, o rată de recepţionare a comenzilor r aportată la cifra de -afaceri (book-to-bill) mai mare ca 1;
-O cifră de afaceri între 15,8 - 16,3 miliarde de euro;
- Profit EBIT între 9,8% şi 10,3%, în creştere faţă de 2020
Paşii următori
Reprezentanţi ai personalului Thales şi Hitachi Rail vor fi informaţi şi consultaţi în privinţa proiectului, conform legislaţiei în vigoare în ţările implicate.
Încheierea tranzacţiei va necesita disocierea activităţii (carve-out) în mai multe ţări şi se supune condiţiilor obişnuite în ceea ce priveşte autorizaţiile de reglementare şi autorităţile din domeniul concurenţei. Aceasta ar trebui să se încheie la finalul anului 2022 sau debutul lui 2023.