Mai multe agenţii de turism din România şi Republica Cehă s-au întâlnit, pe 27 aprilie, la Praga, în cadrul workshopului "Czeching out Romania", dedicat discuţiilor privind noile tendinţe din domeniu şi modalităţile inovatoare de a atrage vizitatorii în destinaţia noastră, potrivit unui comunicat remis astăzi redacţiei.
Potrivit comunicatului, în cadrul aceluiaşi eveniment, a avut loc o întâlnire cu jurnalişti de turism din Cehia. Agenţiile de turism din România prezente la eveniment sunt membre ale Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi ale Asociaţiei Incoming Romania (AIR).
Evenimentul a fost organizat de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, Ambasada României în Republica Cehă şi autorităţile cehe, ca parte a unei bune colaborări pentru promovarea turismului între cele două ţări. Cuvântul de deschidere a fost susţinut de ambasadorul României în Republica Cehă, Excelenţa Sa, doamna Antoaneta Barta, care a subliniat importanţa colaborării strânse între operatorii economici din cele două ţări.
Secretarul general Darius Vodă a salutat iniţiativa şi a mulţumit invitaţilor pentru interesul faţă de destinaţia noastră. "Suntem nerăbdători să lucrăm împreună pentru a crea oportunităţi de schimb cultural, oferind prietenilor noştri cehi experienţe de neuitat şi amintiri de excepţie cu şi despre frumoasa noastră ţară", a declarat acesta.
Workshopul "Czeching out Romania" reafirmă angajamentul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului de a promova turismul românesc, cu scopul de a creşte numărul de turişti cehi care vizitează România. Întâlnirea B2B se datorează, de asemenea, prezenţei Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului la Forumul European de Turism (ETF), ediţia 2022, eveniment organizat în perioada 15-16 noiembrie la Praga, în marja Preşedinţiei Cehiei la Consiliul Uniunii Europene.
Conform comunicatului, această acţiune face parte dintr-un efort mai amplu de promovare reciprocă a destinaţiilor turistice, acţiune exprimată la sfârşitul anului trecut de delegaţia română, condusă de secretarul de stat Tudoriţa Lungu, în întrevederea cu ministrul adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale din Cehia, doamna Daniela Grabmullerova.
Adrian Voican, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi preşedintele Comisiei de Incoming a ANAT, subliniază: "Este o ocazie importantă pentru agenţiile de turism din România şi Cehia să discute noile tendinţe din industrie şi să găsească modalităţi inovatoare de a atrage turiştii în destinaţiile noastre. Este prima dată după 2006 când are loc un astfel de eveniment la Praga şi vrem să mulţumim Ambasadei României la Praga pentru organizare. Cehia a fost întotdeauna o piaţă turistică tradiţională pentru România, iar importanţa turiştilor din Cehia care vin în ţara noastră nu poate fi subestimată. Amintim cu plăcere de trecut, când veneau mulţi turişti cehi în România şi suntem nerăbdători să-i primim din nou cu braţele deschise".
Potrivit comunicatului, relaţiile turistice dintre Cehia şi România au o istorie îndelungată, care datează din perioada comunistă. În acea vreme, turismul între cele două ţări era susţinut de relaţiile politice şi economice strânse dintre statele socialiste din Europa de Est.
După Revoluţia din 1989 şi schimbările politice şi economice din ambele ţări, numărul turiştilor cehi care vizitau România a scăzut semnificativ, în timp ce interesul turiştilor români pentru Republica Cehă a crescut. Cu toate acestea, în ultimii ani, turismul din ambele direcţii a început să se dezvolte din nou, pe măsură ce ambele ţări îşi promovează atracţiile turistice şi colaborează în domeniul turistic.
Cehia este o destinaţie populară pentru turiştii români, în special pentru capitala Praga şi alte oraşe istorice precum Cesky Krumlov şi Karlovy Vary. În acelaşi timp, România atrage un număr din ce în ce mai mare de turişti cehi, atraşi de frumuseţea munţilor Carpaţi, de Delta Dunării şi de oraşele istorice precum Braşov, Sibiu şi Cluj-Napoca.
În comunicat este menţionat că în 2019 au sosit în România 80.000 de turişti cehi, în 2020 cifra acestora a scăzut la 26.000, iar în 2021 a ajuns la 32.000. Pe de altă parte, în Cehia au fost, în 2022, 102.243 de români, ţara noastră fiind pe locul 15 ca număr de turişti dar considerată totuşi o ţară emitentă importantă. Republica Cehă are 15 birouri de promovare turistică şi încă cinci companii partenere de public relations, pe când România a desfiinţat toate birourile în 2017. De asemenea, brandul turistic al Cehiei are un logo refăcut, VisitCzechia, înlocuind sintagma "Republica Cehă" cu Cehia, pentru a fi mai percutant.