Jacques Barrot, comisarul european pentru Transporturi, a declarat recent că Parlamentul European va vota, în septembrie sau octombrie, o reglementare care va permite intrarea în vigoare, la sfîrşitul anului 2005 sau la începutul anului 2006, a unei "liste negre" a companiilor aeriene considerate riscante. Barrot a precizat: "Lista, elaborată pe baza informaţiilor furnizate de statele membre UE, va putea fi consultată pe Internet în timp real şi va fi actualizată de Agenţia europeană pentru securitate aeriană".
Comisarul european a reamintit că în prezent unele state nu transmit informaţiile de care dispun, situaţie care a creat unele probleme, dar nu a oferit alte detalii privind acest subiect. "Elaborarea acestei < liste negre > va fi foarte importantă. Ea va fi completată în curînd de o directivă care va obliga statele membre să verifice companiile unor ţări terţe şi mă gîndesc în special la chartere şi la companiile care oferă curse la preţ redus, care pot crea probleme", a precizat Barrot. El a adăugat: "Concret, începînd din 2006, Comisia ar putea decide sancţionarea statelor membre care nu monitorizează avioanele care folosesc aeroporturile sale". Comisarul a reamintit că, deşi în vara acestui an s-a înregistrat o serie neagră de accidente aviatice, spaţiul aerian european nu este atît de nesigur pe cît se spune. Barrot a mai afirmat: "În prezent, UE foloseşte o treime din cursele aeriene pe plan mondial, dar doar un accident din zece implică o companie europeană. Avem un spaţiu aerian deja mai sigur, dar sînt necesare şi alte progrese".