"Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare producător mondial de autoturisme de lux, şi-a majorat cu 14% vânzările în 2007, datorită cererii pentru noile versiuni ale modelelor X5 sport şi Mini, lansate la finele lui 2006.
Vânzările BMW au fost de 56 miliarde de euro (82,8 miliarde de dolari) anul trecut, faţă de 49 miliarde de euro în 2006. Analiştii anticipau o valoare a vânzărilor de 54,4 miliarde de euro.
În ce priveşte volumul vânzărilor BMW, acesta a crescut cu 9,2%, la 1,5 milioane de autovehicule.
BMW va publica în luna martie cifrele privind profiturile pe care le-a obţinut în 2007. Compania aşteaptă ca profitul său brut de anul trecut să-l depăşească pe cel înregistrat în 2006 (3,75 miliarde de euro).
În 2007, directorul executiv al BMW, Norbert Reithofer, anunţa un plan de reducere a cheltuielilor companiei cu 6 miliarde de euro pe o perioadă de cinci ani, respectiv de creştere substanţială a dividendului, prin sporirea profitabilităţii şi menţinerea poziţiei favorabile pe segmentul vânzărilor. Pentru 2008, BMW aşteaptă vânzări record.
Acţiunile BMW au scăzut cu 21% în ultimele 12 luni, valoarea de piaţă a companiei auto ajungând la 24,3 miliarde de euro.