Vânzările de automobile pe piaţa europeană au înregistrat un declin de 2,1% în luna ianuarie, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Agerpres.
Astfel, marca Dacia a raportat o scădere anuală de 5,2% a înmatriculărilor, ceea ce a dus la o reducere a cotei de piaţă la 4,9% de la 5,1% anul trecut, conform aceleiaşi surse.
Statistica include ţările din Uniunea Europeană, Regatul Unit şi statele din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
În luna ianuarie au fost înmatriculate 48.998 de autoturisme Dacia în Europa, comparativ cu 51.660 de unităţi a anului trecut. Evoluţiile vânzărilor marilor producători auto au fost mixte: grupul Renault a înregistrat o creştere de 5,4%, în timp ce Volkswagen a raportat un avans de 16,6%.
În schimb, grupul Stellaris a consemnat un declin de 16%, iar Ford a înregistrat o scădere de 12,2%, conform Agerpres.
Comisia Europeană a iniţiat discuţii cu producătorii auto, furnizorii şi sindicatele pentru a întocmi strategii menite să protejeze sectorul auto, esenţial pentru economia europeană. Comisarul pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, urmează să elaboreze un plan de acţiune.
În ultimele săptămâni, mai mulţi producători auto europeni au anunţat închiderea unor uzine şi reducerea numărului de angajaţi, ca urmare a competiţiei tot mai intense din partea producătorilor chinezi şi a perspectivelor unor taxe vamale suplimentare în Statele Unite.
De asemenea, companiile auto din Europa se confruntă cu riscul unor penalizări dacă nu respectă limitele impuse pentru emisiile de CO2.
Dialogul la nivel european are ca obiectiv sprijinirea industriei auto pentru a implementa tehnologii esenţiale, precum bateriile, software-ul şi conducerea autonomă, reducerea presiunilor din partea autorităţilor de reglementare, menţinerea unor costuri de producţie competitive şi garantarea unor condiţii de concurenţă echitabile pe plan internaţional.
Sectorul auto european asigură locuri de muncă pentru aproximativ 13,2 milioane de persoane, iar industria auto reprezintă 10,3% din totalul forţei de muncă din domeniul industrial al Uniunii Europene, potrivit Agerpres.
Opinia Cititorului