VEKA România: Ferestrele ieftine îi vor costa mai mult pe români, pe termen mediu şi lung

Elena Deacu
Companii #Construcţii / 27 iulie 2015

VEKA România: Ferestrele ieftine îi vor costa mai mult pe români, pe termen mediu şi lung

Veka România arată că un preţ scăzut al tâmplăriei termoizolante nu poate garanta şi calitatea produsului, astfel că cea de calitate inferioară este pentru locuinţă doar o investiţie pe termen scurt, întrucât aceasta nu asigură, pe termen mediu şi lung, confortul şi siguranţa casei, o izolare termică şi fonică perfectă sau rezistenţa şi durabilitatea ferestrelor.

De aceea, potrivit Veka România, la un interval de timp relativ scurt, ferestrele trebuie schimbate, ceea ce presupune o nouă investiţie financiară înainte de amortizarea celei vechi.

VEKA România a analizat, într-un sondaj naţional comandat de şi realizat de Neomar Consulting în perioada 10 ianuarie - 6 februarie 2015, pe un eşantion reprezentativ (persoane fizice) de 1,100 persoane cu vârste cuprinse între 20 şi 60 ani, cât de bine se informează românii înainte de a lua decizia de achiziţie a tâmplăriei termoizolante, care este principalul criteriu de cumpărare şi de ce ferestrele ieftine îi vor costa mai mult pe români, pe termen mediu şi lung.

Potrivit acestuia, lipsa de informare cu privire la provenienţa tâmplăriei termoizolante din locuinţă, cât şi a principalelor caracteristici ce o transformă într-o fereastră de calitate superioară se numără printre cele mai îngrijorătoare aspecte ce reies în urma sondajului naţional. Întrebaţi cărei mărci îi aparţin profilurile ce alcătuiesc ferestrele din propriile locuinţe, 58,2% dintre respondenţi au afirmat că nu îşi amintesc numele acesteia, iar 67,8% nu ştiu numele producătorului lor de ferestre. În plus, 40,7% afirmă că au solicitat o singură ofertă înainte de a cumpăra tâmplăria actuală din locuinţă, iar 26,9% nu ştiu câte camere interne de izolare deţin ferestrele lor. Pentru cei mai mulţi dintre români, calitatea tâmplăriei termoizolante rămâne, din păcate, pe un loc secund, în favoarea celui mai mic preţ de achiziţie, 50,3% dintre respondenţi spun că principalul factor care influenţează pentru ei decizia de cumpărare este preţul.

Totodată, încep totuşi să fie vizibile premise pozitive din piaţă, iar acestea vin din partea viitorilor cumpărători de ferestre cu profiluri termoizolante. În cadrul sondajului naţional, aceştia au numit în topul primelor trei cele mai importante criterii de selecţie mărcile de furnizori folosite la confecţionarea ferestrelor, respectiv marca de profiluri şi cea de feronerie.

Potrivit sondajului, probabil unul dintre cele mai îngrijorătoare aspecte relevate de studiu este acceptul beneficiarilor de a achiziţiona tâmpărie termoizolantă fără factură fiscală, 13,7% fiind parţial sau total de acord cu această practică "la negru". Toate acestea nu fac decât să conducă piaţa pe un segment gri, în care soluţiile tehnice au o performanţă scăzută, origine incertă şi nu beneficiază de servicii de garanţie. Acest lucru duce, în final, la creşterea gradului de nemulţumire a clienţilor finali faţă de produsul achiziţionat.

O fereastră adevărată trebuie să răspundă necesităţii de izolare termică, rezistenţă şi durabilitate, dar trebuie să fie şi adaptată climei din zona geografică în care se află locuinţa. Pentru clima din ţara noastră, recomandarea VEKA sunt profilurile PVC cu minim 5 camere interne de izolare şi 70 de mm adâncime de încastrare în zid.

23% dintre respondenţi spun că profilurile ferestrelor lor au doar 3 camere interne de izolare, lucru ce demonstrează, o dată în plus, faptul că românii investesc în produse cu performanţe slabe din punct de vedere al termoizolării. De aici provine şi una dintre cele mai mari nemulţumiri ale românilor cu privire la tâmplăria termoizolantă pe care o deţin, adică izolarea termică defectuoasă (11%).

"Studiul naţional de piaţă ne-a reconfirmat o problemă răspândită în rândul consumatorilor din România şi anume lipsa de informare înaintea achiziţiei de tâmpărie termoizolantă. Românii nu au depăşit încă pragul celui mai mic preţ, lucru ce îi împiedică să cumpere ferestre de calitate, capabile să justifice investiţia făcută pentru o perioadă îndelungată de timp. La VEKA, vom continua campaniile susţinute de educare şi informare a cumpărătorilor cu privire la beneficiile pe care o fereastră performantă le aduce pentru locuinţă şi bugetul familiei. Suntem conştienţi că acesta reprezintă un proces de durată şi că este nevoie de timp pentru schimbarea percepţiilor şi a comportamentelor. Rămânem activi şi în lupta noastră pentru descurajarea comerţului de tâmpărie termoizolantă < la negru > şi sperăm ca noile demersuri ale statului să ne susţină şi să contribuie în sens pozitiv, căci doar aşa cumpărătorul este protejat legal din punct de vedere al serviciilor de garanţie.", spune Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA România.

Rezultatele pozitive obţinute de VEKA România în decursul anului trecut confirmă modelul de business de succes ales de companie. VEKA va continua să îşi respecte misiunea asumată în calitate de lider mondial în vânzări şi timp de livrare a profilurilor înfoliate, de a îmbunătăţi în mod constant soluţiile propuse clienţilor săi şi a le oferi acestora sisteme PVC performante, aparţinând exclusiv clasei A.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb