După doi ani în care industria aviatică a fost marcată de restricţiile impuse de pandemia Covid-19, călătoriile sunt din nou pe un trend ascendent, conform unui comunicat remis redacţiei. Însă creşterea subită a numărului de zboruri după o lungă perioadă de pauză a declanşat şi o criză care a afectat toţi operatorii, o criză care a dus la aeroporturi aglomerate, zboruri amânate sau anulate, bagaje pierdute sau rătăcite, greve, un haos general care a dominat aviaţia în ultimele luni.
Potrivit sursei citate, în prezent, chiar dacă lucrurile sunt departe de a fi pe deplin rezolvate, se pare că încheierea sezonului estival a mai redus din problemele întâmpinate de pasageri. Potrivit datelor publicate de Vola.ro pentru perioada 15 septembrie - 1 decembrie 2022, Italia, Marea Britanie şi Spania, ţări în care există comunităţi mari de români, dar şi care sunt alese frecvent de turiştii noştri, conduc în topul celor mai populare destinaţii din Europa în aceste luni.
Aşa cum era de aşteptat, fiind ţara cu cea mai mare varietate a oraşelor către care se poate zbura din România, Italia ocupă prima poziţie în topul celor mai populare destinaţii europene din această toamnă. Aceasta e urmată de Marea Britanie şi Spania, care domină clasamentul atât din punctul de vedere al numărului de rezervări, cât şi din cel al biletelor efective. Lista celor mai solicitate destinaţii este completată în lunile de toamnă de Germania, Franţa, Belgia, Irlanda, Olanda, Grecia, Austria, Danemarca, Portugalia şi Turcia, ţări alese frecvent de turiştii români pentru city-break-uri, vacanţele preferate ale acestui sezon. De asemenea, ţări precum Austria, Portugalia şi Spania au cel mai mare număr al rezervărilor de două persoane, semn că aceste destinaţii sunt alese cu preponderenţă de cupluri de călători.
În ceea ce priveşte durata dintre momentul rezervării zborului şi efectuarea călătoriei, se pare că se revine la intervalele de dinaintea pandemiei. Dacă înainte, pe fondul restricţiilor şi al schimbărilor de ultim moment, românii rezervau zborul cât mai aproape de data plecării, acum aceştia rezervă, în medie, cu 34 de zile înaintea deplasării. Potrivit datelor furnizate de Vola.ro, zborurile către Portugalia au cea mai mare fereastră, fiind rezervate cu 54 de zile înainte, pe când zborurile către Irlanda sunt cele mai spontane, fiind rezervate cu numai 19 zile înainte.
Călătorii îşi rezervă acum deplasările cu mai mult timp înainte şi graţie numeroasele produse de protecţie (Flex, Fast Refund, Trip Protect, Vola Medical, asigurare medicala care include şi asigurare de bagaje pierdute sau deteriorate) a călătoriei care au apărut ca urmare a situaţiilor neprevăzute din pandemie. 26% din cei care au rezervat zboruri prin Vola.ro au inclus cel puţin un astfel de produs în pachetul lor, subliniază sursa citată.
Printre opţiunile alese cel mai des se numără Vola Trip Protect, care le asigură călătorilor deplasarea chiar dacă zborul le este anulat. Vola găseşte alternative de zbor rapide şi gratuite pentru clienţi, cu orice companie aeriană, pentru ca pasagerii să ajungă fără griji la destinaţie. Un alt produs preferat este Fast Refund, prin care Vola le asigură călătorilor afectaţi de anularea sau schimbarea zborului o rambursare aproape instantanee a contravalorii biletului, fie sub formă de cash sau imediat sub formă de voucher utilizabil pentru orice achiziţie la orice companie aeriană.
Conform datelor emise de Vola.ro, cele mai mai populare destinaţii sunt şi cele mai ieftine. De exemplu, preţul mediu pentru un bilet către Italia costă 80 de euro, cel mai ieftin zbor din această toamnă. Zboruri ieftine pot fi găsite şi către Belgia, Austria şi Danemarca, acestea fiind şi destinaţii către zboară mai multe companii aeriene. Tendinţa este uşor de intuit: cu cât e o cerere mai mare pe anumite zboruri, cu atât preţurile scad şi destinaţia e mai atractivă.
În acelaşi timp, merită precizată preferinţa călătorilor pentru zborurile directe (alese de 57% dintre clienţii Vola), în detrimentul celor cu escală (alese de 43% dintre călători), care, deşi oferă preţuri mai bune adesea, nu sunt la fel de uşor de gestionat, se menţionează în comunicat.