Volumul tranzacţiilor pe internet cu cardul a crescut în primul trimestru din acest an cu 58,9% faţă de perioada similară din 2008, la 18,57 milioane euro, conform datelor Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, care se aşteaptă la o creştere de 45% în întregul an.
În primul trimestru din 2008, volumul tranzacţiilor electronice cu cardul a fost de 11,69 milioane euro. Nivelul înregistrat în primul trimestru din 2009 depăşeşte cu 50% volumul tranzacţiilor din întregu an 2006.
"Dacă în decembrie 2008 au fost înregistrate aproximativ 68.000 de tranzacţii acceptate, numărul acestora a ajuns la 78.000, atât în ianuarie, cât şi în februarie 2009, pentru ca în martie să crească până la 98.000 tranzacţii online finalizate", a spus preşedintele Asociaţiei de Plăţi Electronice din România (APERO), Adrian Apolzan.
"Creşterea semnificativă într-o perioadă de criză se datorează faptului că nu s-a atins încă potenţialul pieţei, unde există posibilitatea de creştere cu circa încă 90% faţă de cât reprezintă în prezent", a adăugat el.
Aproximativ o treime din volumul tranzacţiilor din primul trimestru a fost înregistrat pentru plăţile în lei, care au reprezentat aproape 70% din numărul total al tranzacţiilor din perioada ianuarie-martie 2009, de 255.925.
Reprezentanţii asociaţiei susţin că, în perioada sărbătorilor de Paşte, vânzările online pot creşte cu până la 50%.
Totodată, până la finalul lui 2009, atât volumul tranzacţiilor pe internet cu cardul, cât şi numărul acestora sunt aşteptate să crească cu aproximativ 45% faţă de 2008, an în care volumul tranzacţiilor a însumat 53 milioane euro, iar numărul acestora - 480.000, conform cifrelor furnizate de reprezentanţii Romcard.
"Media unei tranzacţii cu cardul în mediul online este de aproximativ 80 de euro", a precizat secretarul general al APERO, Sergiu Cone.
Cu toate acestea, din numărul total de carduri eliberate, de 4 milioane la finalul lui 2008, numai 20.000 de carduri erau activate în cadrul serviciului 3D Secure, ce permite efectuarea de plăţi online fără obligativitatea de furnizare a datelor de identificare, sporind securizarea tranzacţiilor.
"Sperăm ca în cel mult două luni să putem lansa un serviciu care să depisteze dacă deţinătorul de card este înrolat 3D Secure şi, în cazul în care cardul nu este activat, că aibă trei posibilităţi pentru a-l înrola în sistem, nu doar din pagina de internet a băncii emitente, ci şi direct, din pagina de internet a comerciantului", a mai spus directorul general al Romcard, Marin Mitroi.