Wood & Company Financial Services a devenit, de ieri, Super Market Maker (SMM) pentru acţiunile companiei Bursa de Valori Bucureşti (BVB), potrivit unui comunicat de presă.
Super Market Maker-ul este un tip special de Market Maker, care îşi asumă obligaţii în termeni mai buni de cotare (volum minim, perioada de cotare, etc.), în vederea susţinerii lichidităţii acţiunii pe care este înregistrat. Market Maker-ul este participantul BVB care se angajează să menţină lichiditatea pieţei pentru un instrument financiar, utilizând capitalul propriu, prin introducerea şi menţinerea de oferte ferme de cumpărare şi vânzare în nume propriu, precum şi prin încheierea de tranzacţii pe baza acestora, în perioada de timp în care participantul respectiv deţine această calitate.
Wood & Company a activat exclusiv ca Super Market Maker pentru acţiunile altor companii importante listate la bursă şi a decis să devină Market Maker pentru acţiunile BVB pentru o mai bună lichiditate.
Ludwik Sobolewski, directorul general al BVB, a spus: "Această iniţiativă întăreşte parteneriatul cu Wood & Company, care este un jucător cheie pe bursă noastră. Cu această ocazie, aş vrea să le reamintesc emitenţilor şi firmelor de brokeraj cât de important este market making-ul pentru formarea lichidităţii. Bursa de Valori Bucureşti s-a implicat în mod constant în promovarea acestui tip de activitate. Condiţiile favorabile pe care le-a oferit BVB, eliminarea comisioanelor impuse anterior de Autoritatea de Supraveghere Financiară, dar şi crearea cadrului pentru vânzarea în lipsa acţiunilor începând cu august 2016 ar trebui să genereze mai multă implicare din partea brokerilor. Prin urmare, să devii Market Maker nu e un act de generozitate, e business".
Wood & Company operează deja ca SMM pentru acţiunile altor opt companii listate la bursă: BRD - Groupe Societe Generale (BRD), Electrica (EL), Fondul Proprietatea (FP), Romgaz (SNG), OMV Petrom (SNP), Transelectrica (TEL), Transgaz (TGN) şi Banca Transilvania (TLV).
Super Market Maker-ul plăteşte comisioane de tranzacţionare mai mici către BVB, condiţionat de îndeplinirea obligaţiilor de cotare asumate. De asemenea, este în vigoare un program dedicat Super Market Maker-ilor, în vederea stimulării unei tranzacţionări mai active în această calitate pe contul propriu. Astfel, comisioanele de tranzacţionare devin mai mici dacă se depăşesc anumite limite stabilite (10% din activitatea lunară de tranzacţionare pentru acţiunea respectivă). Market Makerii înregistraţi pentru o acţiune pot utiliza şi un program de reduceri, disponibil pentru clienţii de retail care efectuează tranzacţii pe acţiunea respectivă.
1. Discount fa lichiditate
(mesaj trimis de mic actionar bvb în data de 05.01.2017, 13:03)
Daca market makerii au discount-uri pentru a sustine lichiditatea, unde e lichiditatea BVB?! BVb se scalda intr-o lichiditate sub mediocra ca sa nu spun rusinoasa. Dar asa e in epoca sobo: Venituri din comisioane mai mici pt BVB (datorita discount MM) dar si lichiditate mai mica!!! Vorba Faraonului : Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!!! Bravo baietii! Tineti tot asa!! CA e doar decorativ, nu cred ca intelege cineva ce se intampla . Un nou mandat pt Sobo si e gata BVB!!! La muti ani ! Craciun si paste fericit!!