Actualizare 14:41 Membrii FPTR nu pot susţine tarifele avansate prin aşa numitul program "Litoralul pentru ruşi"
Membrii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) nu pot susţine tarifele avansate prin aşa numitul program "Litoralul pentru ruşi" şi cer preşedintelui Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, Corina Martin, să nominalizeze unităţile de cazare care au acceptat să intre în acest program, informează, marţi, FPTR într-un comunicat de presă.
"Ideea de a atrage turişti ruşi în România acum, când pentru ei s-a închis piaţa turcă, nu este rea, însă FPTR consideră că cei peste trei milioane de ruşi care au fost anul trecut în Antalya, majoritatea la hoteluri de 5 stele all inclusive şi la tarife care depăşesc 600-700 de euro de persoană pe sejur, nu fac parte din acea categorie care vânează ofertele de 10 euro pe noapte pe care, poate, şi le permit anumite hoteluri de la noi, dar doar în capetele de sezon", se arată în comunicatul remis redacţiei.
Reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc spun că anunţul făcut de preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, Corina Martin, pe piaţa rusă, a fost fără consultarea FPTR, care reprezintă şi hotelierii de pe litoral. 'Anunţul riscă să pună la îndoială seriozitatea României în relaţiile externe şi să compromită industria hotelieră de pe litoral, atunci când se va constata că marea majoritate a hotelurilor nu pot susţine tarifele avansate de preşedintele FAPT', apreciază conducerea FPTR.
Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, a anunţat, în data de 29 ianuarie 2016, lansarea programului "Litoralul pentru ruşi", cu preţuri de 10 euro/noapte, în hoteluri de 4 stele.
Programul a fost lansat cu prilejul vizitei la Moscova a unei delegaţii formată din reprezentanţii FAPT, Asociaţia Litoral - Delta Dunării, împreună cu reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie Tracia, pentru a promova destinaţiile autohtone printr-un proiect-pilot comun "Descoperă România".
FPTR îi cere preşedintelui FAPT să nominalizeze atât hotelurile care au acceptat să intre în acest program, precum şi perioadele în care sunt percepute aceste tarife şi dacă ele sunt valabile inclusiv în vârf de sezon, sau doar în capetele acestuia.
(I.D.)
----
Programul special "Litoralul pentru ruşi" este propunerea lansată vineri, la Moscova, de preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) şi Asociaţiei Litoral - Delta Dunării (ALDD), Corina Martin. Potrivit acesteia, noul program este destinat pieţei ruse, după modelul "Litoralul pentru toţi", şi ar urma să ofere preţuri foarte mici, pentru cazare, la hotelurile ce se vor înscrie în el. Pentru ca litoralul românesc să fie mai competitiv decât piaţa Bulgariei, pentru a extinde sezonul estival şi pentru a motiva turiştii ruşi, buni consumatori de servicii turistice suplimentare (masă, tururi şi excursii locale, cluburi, evenimente, shopping etc.), în lunile mai şi septembrie, aceştia ar urma să beneficieze de preţuri sub 10 euro/noapte/persoană, la hoteluri de 4 stele.
Corina Martin a declarat: "Am propus un program turistic sub denumirea «Litoralul pentru ruşi», cu versiunea «Delta Dunării pentru ruşi». În acest sens, în curând, ALDD va organiza o întâlnire cu hotelierii de pe litoral şi din Delta Dunării. De asemenea, vom iniţia discuţii şi cu diferite companii aeriene pentru susţinerea unor zboruri charter Rusia - litoralul românesc - Delta Dunării, ca alternativă pentru turiştii din Rusia, care au vizitat până acum România cu aterizare la Varna (...) Politica noastră în acest proiect vizează centrele industriale ruseşti, regiuni cu un bazin demografic uriaş, către care ne orientăm ofertele pentru vacanţe în România. În perioada următoare, vom purta discuţii similare la Rostov, Kaluga, Tiumeni, Ekaterinburg, Novgorod, St.Petersburg şi Celeabinsk. În cursul întrevederilor am mai discutat despre potenţialul turismului balnear din Eforie Nord şi Techirghiol, despre staţiunea Mamaia ca destinaţie pentru turiştii VIP, precum şi despre Delta Dunării şi staţiunile montane".
Săptămâna trecută, în cadrul întâlnirilor cu două mari agenţii tur-operatoare ruseşti, s-a luat în calcul introducerea unei linii charter care să lege Rusia (în principal marile centre industriale ruseşti) de litoralul românesc şi Delta Dunării. În urma discuţiilor purtate cu reprezentanţii tur-operatorului rus KMP Group (cu o cifra de afaceri de 740 milioane dolari în 2015), aceştia au acceptat să intre în proiectul "Descoperă România", arătându-se interesaţi de pachetele destinate turiştilor VIP individuali, pentru hoteluri de 4 şi 5 stele, în cele mai bune destinaţii româneşti. Proiectul comun urmează să cuprindă acţiuni de prezentare şi promovare a locaţiilo din România selectate de acest tur-operator.
Corina Martin a spus că ţara noastră devine o destinaţie de interes în actualul context de piaţă, pentru tur-operatorii ruşi. Asociaţia Litoral - Delta Dunării şi Federaţia FAPT au început această campanie de promovare în premieră pe piaţă rusă, în condiţiile în care autorităţile române de turism au avut la rândul lor întâlniri la Moscova pentru promovarea turismului românesc.
Corina Martin solicită Ministerului Economiei să susţină o campanie de promovare a României pe piaţă rusă.
Turiştii ruşi au devenit un subiect de controversă între Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) şi unele dintre asociaţiile profesionale din domeniu.
Recent, două delegaţii româneşti au fost la Moscova aproape în acelaşi timp, dar şi-au prezentat ofertele separat.
Prima delegaţie, care s-a deplasat în perioada 24-30 ianuarie, a fost reprezentată de patronatele din Turism, conduse de Corina Martin, iar cea de-a doua (27-29 ianuarie) a fost formată din ANT şi ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism) şi a fost sprijinită de Ambasada României la Moscova.
Oficialii ANT au declarat ieri că delegaţia condusă de doamna Martin a oferit turiştilor ruşi preţuri care nu pot fi susţinute decât în extrasezon şi în pachete speciale. Autorităţile noastre au precizat că oferta prezentată de patronate va face mai mult rău industriei.
Pe de altă parte, doamna Corina Martin a spus că ţara noastră devine o destinaţie de interes în actualul context de piaţă, pentru tur-operatorii ruşi: "Asociaţia Litoral - Delta Dunării şi Federaţia FAPT au început această campanie de promovare în premieră pe piaţă rusă, în condiţiile în care autorităţile române de turism au avut la rândul lor întâlniri la Moscova pentru promovarea turismului românesc".