• "Măsurile luate de statul nostru nu stimulează oamenii să muncească", conform oficialului Sphera Franchise Group
Criza forţei de muncă se generalizează în Europa, iar în România are rădăcini adânci, din anii 2005-2007, avertizează Călin Ionescu, directorul general al Sphera Franchise Group, subliniind că la nivelul autorităţilor statului nostru nu sunt luate măsuri concrete pentru combarea acestui fenomen şi nu există programe naţionale pentru înlocuirea talentelor plecate.
Domnia sa continuă: "Aproximativ cinci milioane de oameni au plecat în ultimii 10-15 ani din ţară. Acest lucru era predictibil, s-a întâmplat pentru că nu au fost luate măsuri cu ani în urmă. Sphera Franchise Group se străduieşte să atragă cât mai multe talente de pe plan local, dar şi din afară, însă din păcate, măsurile luate de statul nostru în acest domeniu nu sunt cele mai bune ca să stimuleze oamenii să muncească. Există o taxare excesivă a forţei de muncă şi nu avem nicio facilitate pentru muncitorii străini care vin să lucreze în România".
Pe de altă parte, oficialul Sphera Franchise Group subliniază că sunt de dorit "nişte măsuri fiscale din partea statului care să ajute mediul de afaceri". În acest sens, domnia sa este de părere că transportul sau cazarea lucrătorilor nu ar trebui să mai fie considerate beneficii salariale.
• Călin Ionescu: "Inflaţia nu a fost generată doar de pandemie, ci şi de criza din 2008-2009, întrucât s-au accentuat multe dezechilibre nerezolvate atunci"
Efectele pandemiei asupra domeniului HoReCa au fost severe, dar Sphera Franchise Group - operator de restaurante - a reuşit, într-un timp scurt, să se transforme, să se adapteze la noile reguli, să treacă de la un sistem tradiţional de servire la unul de livrare la domiciliu şi servire la pachet, în colaborare cu toate firmele de livrări şi prin canale proprii, afirmă domnul Călin Ionescu, amintind că pandemia a adus cu ea inflaţie, însă această inflaţie "a venit şi din criza financiară din 2008-2009, întrucât multe dezechilibre macro nerezolvate atunci la nivel mondial s-au accentuat în pandemie".
Potrivit oficialului Sphera Franchise Group, inflaţia, distorsiunea lanţurilor de aprovizioanre şi de producţie au creat presiuni suplimentare în activitatea companiei, dar aceasta a încercat să le rezolve şi să aibă "contracte cât mai bine gândite, care să asigure partea de materii prime, unde există o criză profundă în momentul de faţă, date fiind creşterile de preţuri cu două cifre".
În acest context, spune domnul Ionescu, Sphera Franchise Group încearcă să contracareze toate creşterile de costuri astfel încât să menţină marja de profit în relaţia cu investitorii.
Sphera Franchise Group a inaugurat în 1994 primul restaurant Pizza Hut în România, iar anul acesta aniversează 25 de ani de la deschiderea primului restaurant KFC în ţara noastră şi cinci ani de la listare. În 2022, compania are în plan să deschidă restaurantul KFC cu numărul 100 în România.