Munca arheologilor a devenit foarte importantă pentru constructorii de drumuri. Arheologii au săpat în aproximativ 1.000 de puncte de pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu-Făgăraş pentru a identifica eventuale vestigii arheologice, cercetarea arheologică fiind un pas esenţial înainte de începerea lucrărilor, au anunţat reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov. Arheologul Alin Gheorghe a precizat că cercetarea arheologică a început "invers", de la lotul IV la lotul I şi, până acum, nu s-au descoperit vestigii importante, cu excepţia unui potenţial sit, "care, probabil, se va săpa atunci când constructorul se va apuca de lucrările propriu-zise", "Facem diagnosticul arheologic momentan, pentru identificarea potenţialelor situri arheologice pe viitor. (...) Am ajuns la aproape de 1.000 de secţiuni făcute până acum şi o să continuăm", a precizat arheologul Alin Gheorghe. Săpăturile arheologice constă în şanţuri în lungime de câţiva metri, care se fac la o distanţă de aproximativ 50 de metri unul de celălalt. Cercetarea arheologică se efectuează înainte de lucrările propriu-zise de construcţie şi vizează adaptarea proiectului tehnic, pentru a proteja toate zonele care au valoare istorică, au explicat reprezentanţii DRDP Braşov. Autostrada Sibiu - Făgăraş A13 are o lungime totală de 68 km, iar traseul acesteia porneşte din dreptul localităţii sibiene Boiţa şi se termină în apropierea Municipiului Făgăraş - judeţul Braşov. Pe toate cele patru tronsoane ale acesteia câştigătoare a licitaţiei a fost desemnată firma turcă Makyol, care a început deja proiectarea pentru lotul III.
Diagnosticul arheologic, foarte important pentru constructori
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 15 februarie