Reporter: Cât de greu este să faci afaceri de succes, astăzi în ţara noastră?
Dragoş Anastasiu: Pe de o parte a face afaceri în România nu este fo srte simplu, în sensul în carcbirocraţia este destul de ridicată. Pe de altă parte şansele sunt foarte mari aici, în ţara noastră. În momentul în care vii cu mentalitatea corectă şi faci ceea ce trebuie să faci, cu încredere în colaboratorii tăi şi cu libertatea lăsată colaboratorilor te deosebeşti destul de repede de ceilalţi şi este simplu să faci afaceri de succes. Per total este simplu, lucrăm permanent să diminuăm birocraţia.
Eu m-am întors din Germania şi cred că ce am făcut în 20 de ani în România, nu făceam în Germania nici în 200 de ani.
În plus, cred că astăzi este şi mai uşor să faci afaceri în ţară, decât era atunci când am început eu. Suntem, astăzi, într-o oarecare normalitate, chiar dacă nu e totul aşa cum ne imaginăm că este bine să fie, dar totuşi este mai uşor.
Reporter: În afară de afacerile în turism şi transport mai aveţi business-uri şi în alte domenii?
Dragoş Anastasiu: Avem, în grupul nostru, şi alte domenii ca it, rent a car, hotelărie, reprezentanţă de companii de zbor, management hotelier.
Reporter: Care credeţi că sunt domeniile de business de viitor în ţara noastră?
Dragoş Anastasiu: Sunt domenii consacrate, tot ce înseamnă industria automotive, dar eu cred în agri-business, tot ce înseamnă agricultură şi business-uri relaţionate cu acest domeniu. Cred puternic în turism, în industriile creative, pentru că suntem un popor frumos de oameni deştepţi şi creativi, putem include aici şi it-ul şi cercetare, dezvoltare, inovare, pentru că zona de it ne-a arătat că avem oameni foarte deştepţi. Acestea ar fi cele cinci zone în care eu cred puternic.
Reporter: Ţinând cont de experienţa dumneavoastră din Germania unde, aşa cum aţi menţionat, aţi locuit mai mulţi ani şi aţi şi lucrat, consideraţi că ţara noastră ar trebui să urmeze exemplul german?
Dragoş Anastasiu: Mi-aş dori foarte mult. Din păcate în zona de contabilitate, de exemplu, noi am urmat exemplul franţuzesc, mi-aş fi dorit să-l urmăm pe cel german. De 21 de ani eu aud destul de des spunându-mi-se: "Lasă-ne cu ideile tale că alea merg în Germania, nu în România". Eu cred profund că ele merg şi se dovedeşte că ele merg şi aici, în ţara noastră, dar din păcate după nu ştiu câţi ani. Există o rezistenţă de genul acesta. Eu cred că organizarea germană şi tot ce am trăit eu în Germania reprezintă un exemplu de best practice, în foarte multe zone care ar merita măcar să ne influenţeze. Nu putem să-l preluăm copy-paste, pentru că avem o altă cultură, dar unele părţi de acolo ar putea să ne influenţeze. Cred că o bună parte a succesului meu, dacă poate fi considerat un succes, se datorează acestui lucru, am văzut cum se fac lucrurile acolo şi am copiat cât am putut de mult.
Reporter: Care sunt principalele probleme cu care se confruntă turis-mul?
Dragoş Anastasiu: Pe partea de incoming, principala problemă este imaginea ţării noastre care este mult sub realitate. A doua problemă cu care se confruntă turismul este lipsa de educaţie profesională şi de pregătire profesională şi faptul că foarte multă lume a plecat în străinătate şi ne lipseşte forţa de muncă profesionistă. Mai sunt, de asemenea, şi câteva probleme legislative în ceea ce priveşte asigurarea banilor daţi în avans de către turişti agenţiilor de turism care generează o lipsă de încredere în agenţii, problemă care trebuie rezolvată rapid. În rest, mentalitatea noastră ne stă în cale, modul în care noi tot aşteptăm să ni se întâmple, să ne facă statul, dar statul nu o să ne facă, trebuie să ne facem noi.
Reporter: Care sunt ţările ţintă către care consideraţi că ar trebui promovată România pentru a atrage mai mulţi turişti?
Dragoş Anastasiu: Eu s-ar putea şi la nivel subiectiv, dar nu cred, să fiu convins de ţările germanice, în primul rând. Germania, Austria, Elveţia sunt pentru mine primele ţări cărora cred că trebuie să ne adresăm. Germania, de exemplu, este cea mai darnică din punct de vedere al turiştilor din toată lumea, imediat după China. Ar mai fi şi Ungaria, pentru că este aproape.
Reporter: Care sunt principalele schimbări pe care speraţi că le va aduce 2017 şi noua guvernare în domeniul turismului?
Dragoş Anastasiu: Mai multă predictibilitate, mai multă transparenţă, mai mult respect faţă de cetăţeanul final şi faţă de mediul de afaceri. Asta îmi doresc să se întâmple.
Reporter: Care sunt perspectivele de dezvoltare ale ţării noastre în ceea ce priveşte turismul?
Dragoş Anastasiu: Excepţionale! Dacă facem ceea ce trebuie să facem, în următorii doi ani destinaţia turistică România va exploda din punct de vedere turistic!
Reporter: Cum s-au resimţit incidentele nefericite cu care s-au confruntat anumite destinaţii, în cadrul companiei?
Dragoş Anastasiu: Au afectat pozitiv turismul românesc. Pe noi ne-au afectat în sensul în care a trebuit să găsim soluţii pentru că oamenii au fost speriaţi, cu toate că a fost o sperietură emoţională şi nu una logică, dar a fost o provocare pentru că a trebuit să le găsim soluţii, ceea ce am şi făcut.
Reporter: Se simte vreo schimbare în comportamentul turiştilor români ca urmare a situaţiei internaţionale?
Dragoş Anastasiu: Da, au devenit mai precauţi. De asta mulţi au preferat să rămână în ţară sau au ales destinaţii apropiate.
Reporter: Ce ne puteţi spune despre Green Village? Pe ce mizaţi pentru a-i creşte succesul?
Dragoş Anastasiu: Pe servicii şi atitudine, în rest avem de toate!
Reporter: Vă mulţumesc!
Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii de turism Eurolines şi Tui TravelCenter, va finaliza anul în curs cu o creştere de 12% a cifrei de vânzări, ajungând la nivelul de 86,5 milioane de euro.
Pentru 2017, grupul vizează consolidarea de lider al pieţei de turism şi transport, vizând o creştere de 12% a vânzărilor, comparativ cu 2016, până la nivelul de aproximativ 140 milioane euro.
Pentru Green Village Resort şi-a propus o cifră de vânzări de aproximativ 2,1 milioane euro, un plus de 13% faţă de nivelul realizat în 2016 şi alte investiţii în valoare de 350.000 euro.
De asemenea, compania va continua procesul de înnoire a flotei de autocare a Eurolines, prin achiziţia a trei autocare noi în 2017, în valoare de 750.000 euro.
Potrivit reprezentanţilor, la nivel de Grup, bugetul total al investiţiilor programate pentru anul viitor este de aproximativ 6 milioane de euro.
1. senzationala remarca...
(mesaj trimis de The Brute în data de 23.12.2016, 00:27)
"Din păcate în zona de contabilitate, de exemplu, noi am urmat exemplul franţuzesc, mi-aş fi dorit să-l urmăm pe cel german. De 21 de ani eu aud destul de des spunându-mi-se: "Lasă-ne cu ideile tale că alea merg în Germania, nu în România". Domnul Atanasiu s-ar putea sa fie prima persoana care ar fi in masura sa castige premiul de 300.000 EUR....
2. noi n-avem turism
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2016, 08:27)
de unde domne atata turism? noi n-avem turism sau cel putin asa ne da de inteles Fercala, cel mai mare administrator de hoteluri. societatile lui listate arata minusuri
3. De ce jecmanesti, recte DEVASTEZI ?
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2016, 14:51)
Sf.Gheorghe Delta ESCROCULE !
Practic tot capatul estic al satului este TERMINAT de "reamenajarile" voastre, PARJOLITI si nesocotiti toate necesitatile rationale ale pescarilor si batranilor din Sf.Gheorghe ! Impotriva statului se mai poate lupta ,dar impotriva afaceristilor verosi si hrapareti este foarte greu....RUSINE !!!