Grupul de firme Agricola, unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România, a înregistrat în prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 322,658 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, a anunţat, ieri, compania.
Creşterea cifrei de afaceri este rezultatul creşterilor generate de vânzările companiilor din grup care realizează şi comercializează produse sub brandul Agricola, excepţie fiind Agricola Magazine SRL (reţeaua de magazine Agricola), cu o diminuare a cifrei de afaceri de 8,79%, a mai precizat compania.
Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie a cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, ajungând în prezent la circa 194,980 milioane de lei.
"Cifra de afaceri se menţine la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzărilor de furaje către terţi. Vânzările de carne de pui sunt în staţionare din punct de vedere al volumelor (21.200 tone), dar în creştere cu 5,56% din punct de vedere valoric, comparativ cu perioada similară din 2016, pe fondul obţinerii unui preţ mediu mai bun la carnea de pasăre, datorat structurii de vânzare (mai multe produse diferenţiatoare - Pui Fericit, Pui Familist, Pui Antistres) şi a pieselor din carne de pui cu valoare adăugata mare (tranşate, dezosate, gama Usor de Gătit)", a declarat preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi, citat de News.ro.
Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele 6 luni cu 10%, ajungând la 55,661 milioane de lei, în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creştere 7% în valoare, respectiv 5% în volum.
În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate a înregistrat o creştere a volumelor de 16,5%, respectiv o creştere valorică de aproape 19%. Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal(n.r - mâncare semipreparată), obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (20,341 milioane de lei).
Vânzările acestor produse au înregistrat o creştere în volume de 7%, în special din exporturi în ţările UE. La ouăle proaspete, obţinute la Avicola Lumina - Constanţa, s-a înregistrat în primul semestru al anului o creştere de 0,5% a vânzărilor volumice (30,818 mil. ouă) şi o creştere valorică de 18% datorată revenirii preţului mediu al acestui produs la un nivel normal.
Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care, în septembrie 2017, împlineşte 25 de ani de la înfiinţare.
Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, potrivit Nielsen.
Piaţa locală a preparatelor din carne depăşeşte 1,2 miliarde de euro şi este dominată de jucători precum Transavia, Caroli, CrisTim, Elit, Unicarm, Agricola Bacău, Angst, Fox sau Aldis.