FAN Courier estimează că va încheia anul 2020 cu o cifră de afaceri de 205 milioane de euro - aproape de "borna" de un miliard de lei, mai mare cu peste 22% faţă de anul anterior, ca efect al creşterii cererii de servicii de curierat, pe fondul crizei provocate de pandemia de coronavirus.
Felix Pătrăşcanu, managing partner FAN Courier, a declarat ieri, într-o conferinţă online: "Cifra de afaceri a FAN Courier se apropie, anul acesta, de un miliard de lei, obiectiv financiar pe care îl luam în calcul în scenariile noastre de dezvoltare pe termen mediu. Este un rezultat obţinut în condiţii atipice, cu eforturi excepţionale din partea întregii echipe, după un an dificil. Dacă în decembrie 2019 vorbeam de consolidarea poziţiei de lider printr-o creştere similară anilor anteriori, în 2020 ne-am trezit aruncaţi într-un maraton pe care l-am parcurs în ritm de sprint. A fost un an care ne-a pus la încercare limitele, personale şi profesionale, capacitatea de adaptare rapidă la schimbări, responsabilitatea. A fost anul în care am înţeles, mai mult decât oricând, cât de important este să construieşti pe baze solide, să ai o strategie clară în minte, să ai o echipă sudată, responsabilă şi capabilă să se adapteze din mers, să fii pregătit să faci faţă schimbărilor rapide intervenite în piaţă".
FAN Courier estimează că în urma creşterii cererii de servicii de profil, pe fondul crizei sanitare, piaţa de curierat locală va depăşi 750 de milioane de euro anul acesta, cu 20% peste nivelul de anul trecut.
Pentru anul viitor, compania ia în calcul două scenarii de creştere şi un avans al afacerilor între 10-20%, ţinând cont de contextul economic, dominat în continuare de incertitudini privind soluţionarea crizei sanitare, de reculul existent sau prognozat al unor industrii, dar şi de avansul altor sectoare economice.
Adrian Mihai, cofondator FAN Courier, a afirmat: "Din cauza dinamicii actualei crize, nu este foarte uşor de previzionat evoluţia pentru anul viitor. De aceea, lucrăm pe două scenarii majore care iau în calcul două tipuri de creştere: una prudentă şi una optimistă. În varianta în care situaţia sanitară începe să se relaxeze, dar ţinând cont de o uşoară contracţie estimată pentru unele ramuri economice, pentru 2021, luăm în calcul o creştere de 10%. În scenariul în care situaţia sanitară nu dă semne de relaxare, iar presiunea pe serviciile de curierat generată de comerţul online rămâne ridicată, estimăm un avans al afacerilor de peste 20%".
Felix Pătrăşcanu a menţionat că, în contextul crizei sanitare declanşate la începutul anului, compania a investit câteva sute de mii de euro pentru desfăşurarea activităţii sale în condiţii de siguranţă.
Totodată, Adrian Mihai a spus că pandemia a influenţat în mod pozitiv piaţa de curierat pentru că a generat nu doar creşterea vânzărilor, ci şi schimbarea comportamentului multor consumatori. "Mulţi clienţi au decis să facă trecerea la achiziţii online. Procentual, perioada restricţiilor a generat o creştere a volumelor în medie cu 20%, dar am avut şi luni în care cererea a fost mai mare", a subliniat domnia sa.
• Investiţii de 15 milioane euro, în 2020
Investiţiile în automatizarea proceselor şi creşterea productivităţii au fost unul dintre pilonii care au ajutat FAN Courier să acopere cererea suplimentară, generată de criză.
Neculai Mihai, cofondator FAN Courier, spune: "Pandemia nu a determinat o schimbare a strategiei de dezvoltare sau a investiţiilor deja stabilite. Ceea ce am făcut diferit a fost să alocăm resurse suplimentare în zona operaţională. Anul acesta, am investit aproximativ 15 milioane de euro, fondurile fiind direcţionate în special către achiziţia de noi vehicule pentru extinderea flotei auto, schimbarea infrastructurii de PDA-uri, investiţii în IT şi digitalizare, dar şi pentru extinderea capacităţilor de sortare şi livrare. Am continuat, de asemenea, investiţiile în perfecţionarea personalului şi dezvoltarea de sedii noi".
Pentru 2021, compania are în vedere continuarea proiectelor deja începute - construcţia noului HUB de la Cluj Napoca, cu o capacitate de depozitare de 8.000 mp, extinderea HUB-ului de la Braşov cu încă 2.500 mp, dar şi startul unui nou centru logistic în Ştefăneşti, prin care compania va dezvolta servicii de fulfillment şi logistică. De asemenea, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare.
Pe fondul creşterii cererii de servicii de curierat, FAN Courier a crescut anul acesta numărul de angajaţi cu 10%, dublu faţă de estimările de la finalul anului trecut şi ia în calcul menţinerea acestui ritm şi pentru anul viitor. "Pentru că noile tehnologii ne-au ajutat să creştem productivitatea şi să automatizăm o parte importantă a proceselor, creşterea numărului de angajaţi nu a fost direct proporţională cu creşterea volumelor", a explicat Neculai Mihai.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998, de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieţei locale de curierat. Compania deserveşte peste 55.000 de clienţi, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.300 de angajaţi şi colaboratori şi a unei flote auto de peste 4.400 de autovehicule.