UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au raportat, în primul trimestru al anului 2018, prime brute subscrise în valoare de 23,1 milioane de euro, înregistrând creşteri semnificative pe segmentele asigurărilor de viaţă şi de proprietate.
Potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei, creşterea cea mai mare este în cadrul companiei UNIQA Asigurări de viaţă, unde s-au vândut poliţe de viaţă în valoare de 3,8 milioane de euro, cu 48,1% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Strategia de vânzare adoptată în ultimii ani de către cele două companii vizează orientarea către valorificarea potenţialului de creştere a claselor de asigurări non-motor şi reducerea expunerii pe segmentul motor, ca urmare a mediului nefavorabil şi riscant care a afectat vânzările înregistrate la nivelul întregii pieţe de asigurări.
Franz Weiler, CEO al UNIQA Asigurări, a declarat: "UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă se aliniază unei strategii de business eficiente, ce vizează focusarea, pe termen lung, pe vânzarea asigurărilor facultative. Ne-am stabilit obiective ambiţioase şi ne dorim să obţinem un profit solid, fără a pierde din vedere orientarea către clienţi".
Datele transmise arată că cele două companii au scăzut numărul de reclamaţii primite în primul trimestru al acestui an cu până la 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, reclamaţiile fondate au scăzut şi ele cu 40% în primele trei luni ale acestui an, în comparaţie cu perioada ianuarie - martie 2017.
În plus, conform raportului pe primul trimestru 2018 al Autorităţii de Supraveghere Financiară, UNIQA este cel mai rapid plătitor de daune pe piaţa RCA din România, cu o durată medie de soluţionare a dosarelor de doar 2,18 zile.
UNIQA Insurance Group operează pe piaţa românească din 2008, oferind toate formele de asigurări de bunuri, de răspundere şi de persoane. În 2010, UNIQA a început operaţiunile pe piaţa asigurărilor de viaţă, lansând compania UNIQA Asigurări de viaţă.
UNIQA Insurance Group, cu sediul central în Austria, are aproximativ 40 de companii în 18 ţări (Austria, Albania, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Kosovo, Croaţia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Cehă, Ucraina, Ungaria, Elveţia şi Liechtenstein) şi 22.000 de angajaţi. UNIQA oferă servicii de asigurări pentru 9,6 milioane de clienţi. În Austria, UNIQA deţine o cotă de piaţă de 22%.