Creditul acordat gospodăriilor din Marea Britanie şi-a accelerat creşterea anuală în luna mai 2021, până la 3,4%, de la 2,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. Creditul ipotecar şi-a accelerat creşterea anuală până la 4,3%, de la 4%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%, iar creditul de consum şi-a temperat scăderea anuală până la 3,2%, de la 5,7%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,1%. Creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a accelerat scăderea anuală până la 3,3%, de la 2,1% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri anuale de 12,7% a creditelor acordate IMM-urilor şi a unei scăderi anuale de 11,9% a creditelor acordate marilor companii. (Sursa: Bank of England)
Volumul vânzărilor retail din Spania şi-a temperat creşterea anuală în luna mai 2021, până la 19,6%, de la 40,5% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare, după un declin de 0,5% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 2,8%, după o creştere de 0,2% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 2,9%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 38,3%, de la 106,9% în luna anterioară, pe fondul unui declin lunar de 0,6%. (Sursa: INE Spain)
Încrederea producătorilor industriali din Olanda a înregistrat o creştere semnificativă şi în iunie 2021, pe fondul creşterii aşteptărilor privind activitatea viitoare. Indicele încrederii a crescut până la 11,5 puncte, de la 8,8 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a crescut până la 14,9 puncte, de la 12,2 puncte în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a crescut până la 18,1 de la 12,4 în luna precedentă, iar indicele stocurilor a scăzut cu 0,5 puncte, până la 1,3 puncte. (Sursa:CBS)
Preţurile de consum din Belgia şi-au accelerat creşterea anuală şi în iunie 2021, până la 1,6%, de la 1,5% în luna precedentă, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,2%. Preţurile alimentelor au scăzut cu o rată anuală de 1,2%, după o scădere de 1,5% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,3%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 3,7%, de la 2,5% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%. (Sursa: Statistics Belgium)
Volumul vânzărilor retail din Letonia şi-a temperat creşterea anuală în luna mai 2021, până la 3,2%, de la 15,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 3,9%, după un avans de 3,8% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1%, după o creştere de 6,9% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 2,1%, iar vânzările produselor nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 4,1%, de la 26,1% în luna anterioară, pe fondul unui declin lunar de 6,4%. (Sursa: Statistics Latvia)
Volumul vânzărilor retail din Irlanda şi-a temperat creşterea anuală în luna mai 2021, până la 45,6%, de la 84,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,8%, după un avans de 1,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 1,3%, după o creştere de 1,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 4,6%, iar vânzările de produse nealimentare, exclusiv auto şi combustibil, au crescut cu o rată anuală de 54,4%, după o creştere de 75,4%, pe fondul unei creşteri lunare de 23,6%. (Sursa: CSO Ireland)