Sony a dat startul competiţiei Premiilor Mondiale pentru Fotografie şi în România, anunţă un comunicat al companiei remis redacţiei. Astfel, reprezentanţii Sony invită fotografii profesionişti şi iubitorii de fotografie amatori români să intre în concursul internaţional ce încearcă să descopere noi talente ale artei fotografice.
Data de încheiere a înscrierilor: profesionişti/amatori este 4 decembrie 2009, ora 23.59 GMT. Participarea la concurs este gratuită; toate imaginile din competiţie trebuie să fie realizate în anul 2009.
În februarie 2010 va avea loc anunţarea nomilizărilor, iar în martie câştigătorii pentru fiecare categorie. Forumul şi ceremonia Premiilor Mondiale Sony pentru Fotografie în Cannes va avea loc în aprilie 2010. Câştigătorul va primi mult râvnitul titlu L"Iris D"Or şi 25.000 de dolari, împreună cu echipament fotografic Sony, din gama Alpha de aparate foto DSLR. Cele 36 de lucrări finaliste ale categoriilor vor fi expuse în galerii internaţionale, ca parte a turului global al Premiilor Mondiale Sony pentru Fotografie, în 2010 şi 2011.
Secţiunea dedicată fotografilor profesionişti încorporează 12 categorii, împărţite pe 3 genuri - comercial, artistic şi fotojurnalism/documentar. Categoriile pentru profesionişti sunt: arhitectură, artă şi divertisment, publicitate, concept, subiecte contemporane, teme de actualitate, modă, peisaje, muzică, istorie, portret, sport. Iar categoriile pentru amatori: arhitectură, concept, documentar, modă, peisaje, muzică, istorie, portret, sport.
O premieră pentru premiile din 2010, Sony introduce categoria "Documentar" pentru fotografii amatori. Indiferent dacă subiectul documentarului este o persoană, un loc sau o problemă de actualitate, categoria nou introdusă are ca scop descoperirea unei imagini ce surprinde momentele impresionante ale vieţii obişnuite. Dintre concurenţii celor nouă categorii, numai un fotograf va primi titlul de Fotograful Amator al Premiilor Mondiale Sony pentru Fotografie 2010 şi va intra în posesia marelui premiu de 5.000 de dolari şi echipament fotografic Sony, din gama Alpha de aparate foto DSLR.
Şi competiţia Campaign Award 2010 se desfăşoară în această perioadă. O categorie specială pentru fotografii amatorii, concursul încearcă să descopere imaginile ce surprind emoţia şi pasiunea pentru fotbal, din punctul de vedere al fanilor - suişurile şi coborâşurile celor mai tensionate momente şi lucrurile extreme de care sunt în stare suporterii pentru a-şi manifesta dragostea pentru echipele lor. Fotograful câştigător va fi desemnat de renumitul fotograf sportiv Delly Carr, iar premiul va consta în două bilete la un meci din Cupa Mondială 2010 din Africa de Sud, o cameră DSLR Sony Alpha şi obiective, plus oportunitatea de a deveni fotograful Sony într-una din campaniile digitale ale companiei.
Competiţia Premiile Mondiale Sony pentru Fotografie este susţinută de Academia Internaţională de Fotografie. Aceasta numără 100 de fotografi mondiali de top, precum Elliott Erwitt, Mary-Ellen Mark, Susan Meiselas, Bruce Davidson şi Tom Stoddart; administratori de galerii; reprezentanţi ai agenţiilor foto internaţionale; asociaţii intenaţionale; editori foto; critici şi editori. Comisia de arbitri a competiţiei va număra membrii ai Academiei Internaţionale de Fotografie, urmând a fi anunţată ulterior.
Premiile Mondiale Sony pentru Fotografie, lansate în 2007, constituie o platformă globală de comunicare pentru industria şi comunitatea fotografilor din întreaga lume. Printr-o serie variată de iniţiative internaţionale printre care se numără un festival de fotografie de o săptămână, o revistă online, o expoziţie, un program internaţional pentru studenţi şi o expoziţie itinerantă, Premiile Mondiale Sony pentru Fotografie continuă să descopere noi talente şi să creeze modalităţi prin care să răsplătească eforturile membrilor profesionişti ai industriei fotografice. În 2009, competiţia a atras peste 60.000 de concurenţi din 139 de ţări diferite.
---
Sony este producător de sisteme audio, video, de comunicaţii şi tehnologie a informaţiei pentru consumatorii de pretutindeni sau pentru destinaţii profesionale. Sony este recunoscut pentru produsele sale audio-video, precum televizoarele BRAVIA LCD High Definition (HD, camerele digitale Cyber-shot, camerele video Handycam şi playerele MP3 Walkman, precum şi pentru computerele VAIO şi echipamentul HD pentru transmisiuni profesioniste, în principal XDCAM HD. Oferind o gamă completă de produse electronice, muzică, imagini, jocuri, afaceri online, Sony reprezintă unul din brand-urile lider în divertismentul digital, având aproximativ 170.000 de angajaţi în întreaga lume.