CEO Tesla, Elon Musk, a sosit duminică la Beijing, într-o vizită neanunţată, unde era aşteptat să discute despre lansarea software-ului Full Self-Driving (FSD) şi permisiunea de a transfera date în străinătate, potrivit unei persoane care cunoaşte problema, transmite Reuters.
Presa de stat chineză a relatat că Musk s-a întâlnit cu premierul Li Qiang la Beijing, timp în care Li i-a spus lui Musk că dezvoltarea Tesla în China ar putea fi privită ca un exemplu de succes al cooperării economice şi comerciale dintre SUA şi China.
"Onorat să ne întâlnim cu premierul Li Qiang. Ne cunoaştem acum de mulţi ani, de la începutul zilelor din Shanghai", a postat Musk pe platforma de socializare X, în timp ce apărea într-o poză cu premierul.
Tesla a ajuns la un acord cu autorităţile chineze pentru o fabrică în Shanghai, prima sa unitate de producţie în afara Statelor Unite, în 2018.
Producătorul de vehicule electrice din SUA a lansat FSD, cea mai autonomă versiune a software-ului său Autopilot, în urmă cu patru ani, dar încă nu l-a făcut disponibil în China, a doua piaţă a sa ca mărime la nivel global, în ciuda cererii clienţilor.
Musk a spus în această lună că Tesla ar putea pune FSD la dispoziţia clienţilor din China "foarte curând", ca răspuns la o întrebare pe X.
Analiştii de la firma Wedbush au numit vizita surpriză "un moment major pentru Tesla".
"În timp ce povestea evaluării pe termen lung la Tesla se bazează pe FSD şi autonomie, o piesă cheie lipsă din acel puzzle este ca Tesla să facă FSD disponibil în China, care apare acum la uşă", a spus Wedbush într-un raport trimis prin e-mail.
Producătorii de automobile chinezi, cum ar fi Xpeng, au încercat să obţină un avantaj faţă de Tesla prin lansarea unui software similar.
Din 2021, Tesla a stocat toate datele colectate de flota sa chineză în Shanghai, conform cerinţelor autorităţilor de reglementare chineze, şi nu le-a transferat în Statele Unite.
Musk vreasă obţină aprobarea pentru a transfera datele colectate în ţară în străinătate, pentru a antrena algoritmi pentru tehnologiile sale de conducere autonomă, a spus persoana.
Vizita lui Musk în China, relatată pentru prima dată de Reuters, nu a fost anunţată public, iar persoana respectivă a vorbit sub rezerva anonimatului, deoarece nu era autorizată să vorbească cu mass-media.
Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii. Postul de stat chinez CCTV, în relatarea sa despre întâlnirea lui Musk cu Li, nu a spus dacă cei doi au discutat despre FSD sau despre date.
Mai devreme în cursul zilei, un raport separat transmis de radioul de stat a spus că Li a vizitat expoziţia auto de la Beijing şi a comentat despre modul în care sectorul vehiculelor inteligente cu energie nouă (NEV) din China a câştigat o poziţie de lider pe piaţă şi că ţara trebuie să lucreze din greu şi să-şi menţină avantajele.
Musk s-a întâlnit şi cu Ren Hongbin, un oficial guvernamental care conduce Consiliul Chinez pentru Promovarea Comerţului Internaţional, organizatorul salonului auto, a informat presa de stat.
"Este bine să vedem că vehiculele electrice fac progrese în China. Toate maşinile vor fi electrice în viitor", a spus Musk într-un videoclip postat pe reţelele de socializare de un utilizator afiliat presei de stat.
Duminică seara, o asociaţie auto de top chineză a publicat o listă cu 76 de modele de maşini pe care a spus că le-a testat şi a constatat că sunt conforme cu cerinţele Chinei de securitate a datelor, printre care se numără maşinile Model Y şi Model 3 ale Tesla.
Călătoria lui Musk a avut loc la puţin peste o săptămână după ce a renunţat la o vizită planificată în India pentru a se întâlni cu prim-ministrul Narendra Modi, invocând "obligaţii foarte grele Tesla".
Compania a declarat în această lună că va concedia 10% din forţa de muncă globală, deoarece se confruntă cu scăderea vânzărilor şi cu un război din ce în ce mai intens al preţurilor pentru vehiculele electrice conduse de mărci chineze.
Autorităţile americane de reglementare în domeniul siguranţei auto au declarat vineri că au deschis o investigaţie pentru a stabili dacă rechemarea de către Tesla a peste 2 milioane de vehicule din Statele Unite, anunţată în decembrie pentru a instala noi dispozitive de protecţie Autopilot, a fost adecvată, în urma unei serii de accidente.
Tesla a vândut peste 1,7 milioane de maşini în China de când a intrat pe piaţă, în urmă cu un deceniu, iar fabrica din Shanghai este cea mai mare unitate a sa de producţie din lume.
CEO-ul GM, Mary Barra, a făcut vineri o vizită neanunţată la salonul auto de pe cea mai mare piaţă auto din lume, potrivit unor două persoane care cunosc programul ei. GM nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Tot vineri, Grace Tao, vicepreşedinta Tesla responsabilă cu relaţiile externe în China, a publicat un comentariu pe contul de socializare al publicaţiei de stat People's Daily, susţinând că tehnologiile de conducere autonomă ar fi noul motor de creştere pentru industria EV.
Tao a spus că Tesla conduce cercetarea şi dezvoltarea privind conducerea autonomă cu tehnologia sa "reţea neuronală end-to-end" şi datele colectate de la milioane de maşini aflate pe drum.
Condiţiile complicate de trafic din China, cu mai mulţi pietoni şi biciclişti decât în multe alte pieţe, oferă mai multe scenarii care sunt cheie pentru antrenarea algoritmilor de conducere autonomă într-un ritm mai rapid, potrivit experţilor din industrie.
Musk a declarat săptămâna trecută că Tesla va introduce noi modele, mai ieftine, folosind platformele sale actuale de vehicule electrice şi liniile de producţie vorar oferi un nou "robotaxi" cu tehnologie de conducere autonomă.
El a spus pe X, luna aceasta, că va dezvălui robotaxiul pe 8 august.
Acţiunile Tesla au pierdut aproape o treime din valoarea lor de la începutul anului, deoarece au crescut îngrijorările cu privire la traiectoria de creştere a producătorului de vehicule electrice.
Săptămâna trecută, Tesla a raportat prima scădere a veniturilor trimestriale din 2020, când pandemia de COVID-19 a încetinit producţia şi livrările.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2024, 08:42)
"Lumea buna" in loc sa mearga ca pana nu de mult la Kiev,
merg la dictatura comunista chineza si la prietenii lui Putin,
foarte incorect politic,dar ce nu face omul ptr. un ban in plus
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2024, 09:03)
E amuzant sa vezi cum mujicii, in lipsa de stiri pozitive in ce-i priveste, se agata ca inecatul de orice "pai", chinezesc, iranian, palestinian, nord-korean:-)...Disperare, numele tau este "mujicia":-)...propagandistii nici macar nu inteleg rostul vizitei lui Musk...e acolo sa aiba acces la datele colectate de masinile Tesla vandute pe piata chineza pentru a grabi finalizarea FSD:-)...O poate face si fara ele, dar ar dura ceva mai mult timp, iar in Vest, in "economia reala", timpul costa bani. In "economia politica" comunista, timpul e doar "propaganda":-)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2024, 09:05)
Omul este un escroc, fan Trump si Putin.
Oricum, nu s-a dus in Tara ta iubita, Rusia.
In alta ordine de idei:
Moneda Brics a aparut sau tot yuanul a ramas?
Iti dai seama, de 10 ani spui ca apare si ... nimic.
Rubla creste ca Fat Frumos. Cica, tot 100 de ruble pentru un dolar a ajuns. La mai mare!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2024, 09:58)
nu e fan Trump, a spus ca ar prefera sa candideze altii nu trump-biden. si ca l-ar vota pe de santis. e de dreapta, nu extrema dreapta, nu-i rasist nimic de genul asta. si nici de putler nu l-am auzit vorbind de bine. sigur ca merge in china , ca are fabrica acolo, asa merge si in Germania, Turcia, unde vrea sa deschida, India, si Mexic. Banii vorbesc, nu s-a dus la chinezi ca-i iubeste. Trump da ala e putlerist pe fata.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2024, 10:02)
Musk a sustinut Ucraina la inceput, foarte tare, cu starlink si nu numai. dar na, omul are interesul sa se termine razboiul, cumva, pt ca ii dauneaza lui Tesla inflatia si dobanzile mari si pana la urma posibil recesiune. sau stagflatie.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2024, 09:22)
Asa cum a fost si la Bran???