Reporter: Ce rol joacă sustenabilitatea în strategia de business a companiei HEINEKEN?
Ana Crivăţ: Mă bucur să vorbesc despre abordarea pe care o avem în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi cred că un punct de pornire foarte bun este importanţa pe care o acordăm acestui aspect al activităţii noastre. Sustenabilitatea este unul dintre cei patru piloni pe care se bazează strategia noastră globală de business, EverGreen 2025. Altfel spus, felul în care proiectăm viitorul companiei noastre este inseparabil de o dezvoltare sustenabilă. Preocuparea aceasta se reflectă şi în identitatea noastră organizaţională - una dintre cele patru valori care definesc HEINEKEN este "Grija pentru oameni şi pentru planetă".
Suntem conştienţi că resursele planetei sunt limitate şi că ne desfăşurăm activitatea într-o lume care se confruntă cu provocări importante, de mediu şi sociale. Ca o companie globală - de altfel, berarul cu cea mai mare răspândire la nivel internaţional - este firesc să ne preocupe modul în care putem contribui la un viitor mai bun, pentru planetă, oameni, comunităţi. De mai bine de zece ani, suntem ghidaţi de strategia globală de sustenabilitate "Brew a Better World", iar în 2021 am setat obiective noi, mai ambiţioase.
Reporter: Care este abordarea HEINEKEN în ceea ce priveşte protejarea mediului înconjurător?
Ana Crivăţ: Mediul este unul dintre cei trei piloni pe care este construită strategia noastră de sustenabilitate, "Brew a Better World 2030", şi este cel care implică demersuri importante din partea noastră în zona de Supply Chain (producţie, logistică). Pentru protejarea mediului înconjurător, adresăm impactul pe care îl are activitatea noastră, cu scopul de a ne reduce amprenta şi a folosi resursele în mod responsabil.
Ne-am propus să ajungem la net zero emisii de carbon în procesele din Scope 1 şi Scope 2 şi o reducere de 30% în ceea ce priveşte procesele din Scope 3, până în 2030, precum şi să ajungem la "net zero" în întregul lanţ valoric, până în 2040. În acest sens, pe plan local, implementăm o serie de iniţiative pentru reducerea consumului termic şi electric şi înlocuirea combustibililor fosili cu energie curată, cu emisii reduse, şi energie regenerabilă. În privinţa ambalajelor, obiectivul nostru este să maximizăm circularitatea, prin zero deşeuri trimise la groapa de gunoi, prin accelerarea ambalajelor returnabile şi prin reducerea plasticului din ambalajele secundare.
Tot pe zona de mediu, o prioritate este managementul eficient al apei - o resursă vitală. Astfel, continuăm să reducem consumul de apă în producţie, să maximizăm procesul de reutilizare şi recirculare a apei şi să echilibrăm pe deplin apa utilizată în produsele noastre în zonele cu resurse limitate.
Investiţiile pe care le realizăm în fabricile noastre susţin şi ele obiectivul de a eficientiza consumul de resurse, prin tehnologii care ne ajută să reducem energia sau apa consumată.
Reporter: Ce presupun celelalte două priorităţi din strategia de sustenabilitate a HEINEKEN?
Ana Crivăţ: Pentru un Impact Social pozitiv, ne uităm atât în interiorul companiei noastre, cât şi în exterior, către nevoile existente în comunitate. La HEINEKEN, suntem dedicaţi demersurilor care ne ajută să construim un loc de muncă echitabil şi sigur pentru toţi colegii noştri, promovând incluziunea şi diversitatea, echilibrul de gen. Totodată, ne implicăm în comunitate - dezvoltăm sau oferim sprijin pentru iniţiative care pot produce o schimbare în bine la nivelul comunităţii.
Nu în ultimul rând, suntem puternic implicaţi în promovarea consumului responsabil de alcool, la toate nivelurile: începând cu portofoliul nostru de băuturi, care include variante fără alcool pentru patru dintre mărcile noastre (Heineken®, Birra Moretti®, Golden Brau®, Ciuc Radler®), până la campaniile de marketing ale brandurilor şi la programe ample de conştientizare şi intervenţie.
În România, de mai bine de 13 ani, avem un parteneriat cu Asociaţia ALIAT pentru Sănătate Mintală, alături de care am dezvoltat Alcohelp, singurul program din România care include mai multe tipuri de intervenţii în domeniul consumului problematic de alcool (platforma online şi aplicaţia mobilă Alcohelp, linia telefonică Alcoline, Centrele AlcoInfo din spitalele publice şi multe alte activităţi de prevenire) cu scopul de a contribui la conştientizarea limitelor personale cu privire la consumul de alcool şi a combate consumul nociv. Prin parteneriatul cu ALIAT, am derulat iniţiative de conştientizare şi în ultimii trei ani, precum Testarea naţională a consumului personal de alcool sau Caravana Alcohelp. Ambele se bazează pe testul AUDIT, dezvoltat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, un instrument ştiinţific şi rapid care permite evaluarea consumului personal de alcool şi prevenirea consumului problematic.
Şi mărcile noastre sunt ambasadori ai moderaţiei: 10% din bugetul de marketing al brandului nostru emblematic, Heineken®, este dedicat campaniilor de promovare a consumului responsabil.
Reporter: Sustenabilitatea presupune, de multe ori, transformări importante în activitatea unei companii, care necesită investiţii, efort, resurse umane. Care consideraţi că sunt beneficiile pe care o abordare sustenabilă le poate aduce unui business?
Ana Crivăţ: Abordarea noastră, la HEINEKEN, este clară: sustenabilitatea aduce valoare business-ului, pe de o parte, prin încrederea consumatorilor noştri, a partenerilor de afaceri şi a celor instituţionali, a comunităţii - încredere fără de care o companie este profund vulnerabilă. În acelaşi timp, la HEINEKEN, considerăm că a contribui la un viitor mai bun este deopotrivă o responsabilitate şi un mod de a consolida business-ul şi a fi echipaţi pentru o lume aflată în continuă schimbare.
Reporter: Vă mulţumesc!