O companie deţine în medie 10 dispozitive de pe care poate fi accesat internetul fix, iar 92% dintre companii utilizează internet mobil print smartphone cu abonament de telefonie, semnalează două studii de piaţă comandate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) pentru identificarea comportamentului de consum a internetului fix, respectiv a internetului mobil, în societăţile comerciale şi instituţiile publice din România.
Conform rezultatelor studiului descrise într-un comunicat de presă, remis astăzi redacţiei, 64% dintre cei care utilizează şi internet mobil spun că folosesc mai degrabă internetul fix în locaţia în care îşi desfaşoară activitatea compania/instituţia, cel mobil fiind accesat de obicei în deplasări sau când nu funcţionează internetul fix.
Persoanele juridice folosesc internetul fix mai ales pentru e-mail (98%), browsing (87%) şi tranzacţii bancare (79%). Principalele criterii de alegere a furnizorului de internet fix sunt disponibilitatea serviciului de relaţii cu clienţii şi timpul de interventie în caz de urgenţe (84% dintre respondenţi considerând că acesta este foarte important sau destul de important, procentul ajungând chiar la 94% în cazul companiilor cu peste 50 de angajaţi), fiind urmat de preţul abonamentului (82%), de viteza maximă de transfer (77%) şi de posibilitatea de a oferi un pachet de servicii care să conţină şi internet fix (77%).
Aproape trei sferturi dintre respondenţi (73%) afirmă că nu au schimbat nimic în ultimele 12 luni la serviciile de internet fix folosite în companie/instituţie. Doar 8% au renunţat la un furnizor cu totul, iar 20% au schimbat planul tarifar, păstrând furnizorul. De asemenea, peste două treimi dintre respondenţi (69%) au afirmat că nu vor schimba nimic la conexiunea/conexiunile de internet fix în următoarele 12 luni.
Studiul privind utilizarea internetului fix în companii/instituţii a fost realizat de Mercury Research pentru ANCOM în perioada noiembrie 2014 - ianuarie 2015, fiind realizate 1.499 de interviuri, şi este reprezentativ la nivel naţional pentru persoanele juridice care folosesc servicii de acces la internet la puncte fixe în România. Marja de eroare este de ±2.6%, la un nivel de încredere de 95%.
Potrivit comunicatului, internetul mobil este folosit zilnic sau aproape zilnic de 88% dintre angajaţi, în numai 4% dintre companii acesta fiind utilizat cel mult de 2-3 ori pe lună. Angajaţii din firmele mici, din domeniul comercial sau instituţiile publice sunt cei care, într-o pondere mai mare, sunt utilizatori sporadici de internet mobil, dar chiar şi în cazul lor ponderea de utilizare zilnică nu scade sub 76%. Accesul la internet mobil se face în special pentru e-mail, browsing şi transfer de fişiere, indiferent de modalitatea de conectare utilizată.
Atunci când aleg un furnizor de internet mobil, companiile consideră că cele mai importante criterii sunt preţul abonamentului, gradul de acoperire al reţelei mobile şi traficul inclus.
Un procent de 87% dintre organizatiile chestionate nu a schimbat furnizorul de servicii de internet mobil în ultimele 12 luni, în timp ce majoritatea a declarat că, în următoarele 12 luni, este foarte probabil sau probabil să nu schimbe furnizorul.
Studiul privind utilizarea internetului mobil în companii/instituţii a fost realizat pentru ANCOM de International Consulting Expertise în colaborare cu CCSAS, pe un eşantion de 1.640 persoane juridice din România care folosesc servicii de internet mobil, cu o eroare maximă de +/-2,53%, la un nivel de probabilitate de 95%.