• Volumul total al vânzărilor a depăşit 1.440.000 de unităţi
Anul 2006 a fost unul cu rezultate record pentru producătorul de aparatură electrocasnică "Arctic". Cifra de afaceri a companiei a fost de 194 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de anul 2005, când a însumat 150 de milioane de euro.
Volumul total al vânzărilor s-a ridicat, în 2006 , la peste 1.440.000 de unităţi, marcând un record în istoria de peste 35 de ani a companiei "Arctic". Volumul vânzărilor pe piaţa externă a atins 741.000 unităţi, în creştere cu peste 60% faţă de 2005. Evoluţia exporturilor a fost determinată de dezvoltarea companiei pe plan extern prin pătrunderea pe noi pieţe de desfacere şi atragerea unor clienţi importanţi.
"Am livrat în exterior 741.000 de produse în peste 35 de ţări în 2006, comparativ cu 2005, când exporturile s-au situat la circa 456.000 de unităţi", a declarat Ugur Kayali, directorul general al "Arctic". Domnia sa a adăugat: "Europa rămâne în continuare o zonă importantă pentru comercializarea aparatelor frigorifice produse la Găieşti, 65% dintre acestea plecând către ţări din Uniunea Europeană".
Rezultatele companiei pe plan intern au fost foarte bune în condiţiile unei pieţe aflate în uşoară scădere. Dintre cele 700.000 de unităţi vândute pe piaţa internă, 300.000 reprezintă aparate frigorifice. Dacă în 2005 fabrica producea 900.000 de unităţi, la sfârşitul anului 2006, compania a fabricat 1.075.000 de unităţi, marcând un nou record în producţia zilnică de 4.384 de unităţi. "Arctic" este liderul pieţei de electrocasnice din ţara noastră, cu o cotă totală de 31,7% în 2006 (mai mare cu 3% faţă de 2005). Cotele de piaţă pe categorii de produse sunt următoarele: frigidere 45,2%, maşini de spălat rufe 20,6%, aragazuri 18,8%, televizoare 7%.
Investiţiile realizate de "Arctic" în mod constant, în ultimii patru ani, se ridică la peste 35 milioane de euro. În anul 2006, 10,3 milioane au fost investite în creşterea capacităţii de producţie a fabricii de la Găieşti, în deschiderea celui mai mare centru logistic deţinut de companie, în lansarea noii linii de producţie a congelatoarelor orizontale şi în dezvoltarea sistemelor moderne de management al producţiei, menite să eficientizeze activităţile companiei.
O proporţie de 70% din producţia de frigidere este destinată exporturilor. Principalele destinaţii externe sunt: Franţa (12%), Marea Britanie (7%), Germania (11%), Polonia (9%), Spania (5%), Rusia, Serbia (9%), Austria. În 2006, "Artic" a pătruns pe pieţe noi precum Italia, Finlanda, Estonia, Orientul Mijlociu şi Africa.
"Arctic" face parte din grupul "Arcelik", al treilea producător european de aparatură electrocasnică. Compania deţine zece unităţi de producţie în trei ţări şi are 15.000 angajaţi. Portofoliul "Arcelik" include nouă branduri, iar 2006 a reprezentat pentru companie un an de creştere, cu o cifră de afaceri de 3,9 miliarde de euro şi un volum al vânzărilor de peste 10 milioane de unităţi.