PENTRU 2018, Magazinul de echipamente sportive "Maia Outdoor" vizează afaceri mai mari cu 30%

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 24 aprilie 2018

Dumitriţa şi Vlad Luncanu, proprietarii companiei "Maia Outdoor"

Dumitriţa şi Vlad Luncanu, proprietarii companiei "Maia Outdoor"

Dumitriţa şi Vlad Luncanu - un specialist în marketing şi un IT-st, au înfiinţat, în 2013, "Maia Outdoor", un magazin online dedicat echipamentelor sportive, cu o investiţie iniţială de 100.000 de euro.

Dumitriţa Luncanu, coproprietarul companiei, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre creşterea dorinţei de deconectare de lumea digitală, despre schimbarea obiceiurilor de consum, dar şi despre cum reuşeşte un retailer autohton să facă faţă marilor jucători de pe piaţa de echipamente sportive.

Dumitriţa Luncanu, Maia Outdoor: "Există o schimbare în obiceiurile de consum datorată evoluţiei tehnologice din ultimii an"

Reporter: Cum a evoluat comerţul online de la lansarea Maia Outdoor şi până în prezent?

Dumitriţa Luncanu: Piaţa Maia Outdoor pe segmentul comerţului electronic s-a dezvoltat spectaculos, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele outdoor vândute pe internet. Vorbim despre o maturizare a pieţei e-commerce, o schimbare semnificativă intervenită în obiceiurile de consum care are, desigur, legătură cu evoluţia tehnologică din ultimii ani şi o creştere a calităţii serviciilor şi ofertelor. Clienţii noştri au învăţat cum să cumpere online, care sunt avantajele acestui tip de achiziţie şi cum să caute alternativa la magazinele clasice.

Reporter: Cum reuşiţi să faceţi faţă marilor jucători de pe piaţa de echipamente sportive?

Dumitriţa Luncanu: Având în vedere că Maia Outdoor este un retailer axat pe vânzarea online a produselor şi echipamentelor destinate practicării diferitelor sporturi, observăm cum clienţii români au devenit mult mai pretenţioşi, îşi doresc să achiziţioneze produse de calitate, să fie consiliaţi, să facă alegerea în cunoştinţă de cauză şi, mai mult, refuză să achiziţioneze produsele de care poate să depindă sănătatea, siguranţa şi poate chiar viaţa lor din magazine de tip mass-market. Astfel, ţinând cont că tendinţa la nivel mondial este alegerea cumpărăturilor online versus celor tradiţionale, prevedem o sofisticare a alegerilor clienţilor români iubitori de sport şi utilizatori de echipamente sportive şi accesorii, fapt ce va determina o creştere substanţială a segmentului de vânzări online în piaţa din România pe acest segment.

Reporter:Vedeţi o creştere a interesului pentru activităţile outdoor în ţara noastră?

Dumitriţa Luncanu: Piaţa produselor şi echipamentelor sportive a cres-cut constant şi va creşte substanţial şi în 2018, mai ales în contextul în care există clar o creştere a interesului pentru activităţi outdoor, o creştere a dorinţei clienţilor noştri de a se deconecta complet de agitaţia urbană şi de a se reconecta la natură, de a evada şi de a se întoarce la libertate. În 2018, ne aşteptăm la o creştere cu peste 30% a cifrei de afaceri, creştere ce s-a resimţit încă din primele luni ale acestui an când Maiaoutdoor.ro a înregistrat cu 80% mai multe comenzi faţă de perioada similară din 2017.

Reporter: Comercializaţi echipamente sportive şi în afară? Care este procentul exporturilor?

Dumitriţa Luncanu: Procentul vânzărilor în Europa este în acest moment sub 2%, însă avem în vedere creşterea procentului, Maia Outdoor fiind pregătită să se muleze pe aşteptările cumpăratorilor din pieţele europene.

Reporter:Care sunt oraşele de unde vin cele mai multe comenzi şi care este procentul acestora?

Dumitriţa Luncanu:Mai bine de 40% din clienţii noştri sunt din Bucureşti, urmaţi de Cluj, Timişoara, Iaşi sau Braşov. Brandurile preferate de români în 2017 au fost Vango, Garmont, Ortovox, Northfinder, Scarpa sau Mund.

Reporter:Care este profilul clienţilor dumneavoastră?

Dumitriţa Luncanu:Cumpărătorii de la Maia Outdoor sunt preponderent bărbaţii, peste 70%, cu vârsta între 30-45 de ani. Clienţii Maia Outdoor pun accent pe funcţionalitatea şi desig-nul produselor, alegându-le pe cele care care să poată fi folosite într-o drumeţie montană sau pentru oraş. Simplitatea este un alt criteriu ales de către clienţi. Clienţii aleg echipamentele noastre, fie că vorbim de rucsacuri, saci de dormit sau corturi fiindcă în demersul lor primesc consiliere pe tot parcursul procesului de vânzare-cumpărare.

Reporter:Care este suma medie a unei comenzi?

Dumitriţa Luncanu:Anul trecut, valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 360 lei.

Reporter: Care sunt cele mai des achiziţionate echipamente sportive?

Dumitriţa Luncanu: Produsele preferate de doamne au fost sacii de dormit, rucsacurile de trekking şi hainele de drumeţie. Bărbaţii au optat pentru corturi, echipament escaladă şi bocanci de munte.

Reporter:De unde a pornit ideea deschiderii unui magazin online de echipamente sportive?

Dumitriţa Luncanu: Nu vrem să pară un clişeu, dar Maia Outdoor s-a născut din pasiunea noastră pentru munte, pentru drumeţii, pentru timp liber în natură. Astfel, în 2013, un specialist în marketing şi un om de IT înfiinţau Maia Outdoor în Piatra Neamţ. Principalul scop al acestui business a fost, încă de la bun început, acela să le oferim pasionaţilor de munte echipamente şi accesorii de profil potrivite nevoilor acestora. Atunci când am început am marşat foarte mult pe faptul că noi chiar iubeam muntele şi eram convinşi că există în piaţă o nişă de clienţi pentru produse şi servicii de acest tip. Cu atât mai mult am fost motivaţi să continuăm când am observat că noi creştem odată cu interesul clienţilor noştri pentru mişcare. Fiind susţinători activi ai tuturor evenimentelor desfăşurate în aer liber şi nu numai, ne face plăcere să promovăm sau să organizăm competiţii de orice formă şi nu doar în mediul virtual. Suntem alături de cei ce aleargă, pedalează, vâslesc sau coboară pe zăpadă. De asemenea, ne alăturăm cu drag şi pasiune campaniilor de educare prin mişcare şi ne dorim să fim mai activi, mai sănătoşi şi mai buni în tot ceea ce facem. Astfel, în 5 ani de activitate business-ul s-a dezvoltat într-unul care deserveşte prin suport, din inima Moldovei, pasionaţii de sport din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Braşov.

Reporter: Care a fost investiţia iniţială pentru lansarea Maia Outdoor?

Dumitriţa Luncanu: Dacă investiţia în primul an s-a ridicat la 100.000 euro, pe parcurs s-au mai investit între 200.000 şi 250.000 de euro. Cea mai mare investiţie a fost în marfă, know-how şi platforma online.

Reporter:Am înţeles că aveţi şi un magazine fizic în Piatra Neamţ. Vă gândiţi să vă extindeţi fizic şi în alte oraşe?

Dumitriţa Luncanu: Înainte de a face pasul şi a ne extinde şi în alte oraşe, vrem să ne consolidăm poziţia pe zona magazinelor online pe segmentul outdoor, aşa că anul acesta ne focalizăm pe acest obiectiv. Ne dorim consolidarea brandului relativ nou pe piaţa din Româ-nia şi pe asigurarea unui mix potrivit în oferta Maia Outdoor, astfel încât să reuşim să ne atingem şi chiar să depăşim obiectivele iniţiale.

Reporter: Cum se împart vânzările între magazinul online şi cel fizic?

Dumitriţa Luncanu: Business-ul nostru se va dezvolta în continuare între online şi offline, pentru că vedem potenţial în ambele canale de vânzare. În acest moment, 75% din vânzările companiei sunt prin intermediul platformei online

Reporter:Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb