Acţionarii grupului sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., acţionarul majoritar de la şantierul naval Daewoo Mangalia, au aprobat marţi o propunere privind majorarea plafonului de emitere de noi acţiuni, ultimul pas dintr-un şir de măsuri destinate îmbunătăţirii situaţiei financiare a constructorului naval sud-coreean, informează agenţia Yonhap.
Grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a precizat că intenţionează să vândă noi acţiuni, în valoare de 500 de miliarde de woni (425 de milioane de dolari), iar această cifră ar putea să se dubleze în funcţie de condiţiile de pe piaţă.
În primele trei trimestre ale acestui an, Daewoo Shipbuilding a înregistrat pierderi operaţionale de 4.500 miliarde woni, din cauza unor întârzieri la construcţia de facilităţi offshore precum şi a anulării unor comenzi, ceea ce a dat naştere la îngrijorări potrivit cărora s-ar putea confrunta cu probleme de lichidităţi, potrivit Agerpres.
Luna trecută însă, creditorii companiei, în frunte cu banca de stat Korea Development Bank, au promis că vor furniza constructorului naval un ajutor financiar în valoare de 4.200 de miliarde de woni. În schimb, Daewoo Shipbuilding va încerca să reducă costurile şi să vândă unele companii afiliate, precum şi clădirea de la Seul în care se află sediul central al companiei, ceea ce ar realiza economii de 1.850 de miliarde de woni.
În România, şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 de milioane de lei, un nivel de aproape şapte ori mai mare faţă de 2013. Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997, ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acţiuni) aparţinând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. şi 50,92 milioane dolari (49% din acţiuni) aparţinând societăţii Şantierul Naval 2 Mai Mangalia.