În România nu există o cultură a reciclării, mai ales în cazul telefoanelor, a declarat, marţi, Angela Galeta, Senior Project Manager Responsability la Vodafone România.
"Trebuie să recunoaştem că, deşi se fac campanii de reciclare, românii încă nu au o cultură a reciclării, mai cu seamă în ceea ce priveşte telefoanele. Fiecare se gândeşte că mai bine oferă telefonul vechi fratelui, mamei sau bunicii decât să-l recicleze", a afirmat Galeta.
Potrivit oficialului companiei de telefonie mobilă şi date, românii îşi schimbă telefoanele mobile, în medie, la 12-14 luni.
"Toate aparatele reciclate pot fi utilizate în mai toate domeniile, de la articole destinate semnalizării auto la recipiente pentru industria farmaceutică", a precizat Angela Galeta.
Oficialul Vodafone România a menţionat că, în ultimii trei ani, s-a reuşit colectarea a circa 8.000 de telefoane mobile, echivalent a două tone de aparatură.
"Întregul venit pe care îl obţinem din reciclarea telefoanelor este donat în totalitate către organizaţiile de mediu. Costurile campaniei în sine sunt suportate de către compania noastră", a adăugat Galeta.
Întrebată cum a răspuns Vodafone la solicitările românilor de a cere recompense în schimbul telefonului reciclat, Galeta a spus că s-a mers pe ideea oferirii unui cadou simbolic, gest "adoptat" şi înţeles în cele din urmă.
"Ne-am propus să facem această campanie fără a oferi recompense băneşti pentru a nu crea dependenţă. Ne-am gândit că o responsabilitate faţă de protejarea mediului nu poate fi cumpărată. Fiecare dintre noi trebuie să fim responsabili faţă de ceea ce ne înconjoară", a apreciat reprezentanta Vodafone România.
Marţi, a debutat la Bucureşti cea de-a doua ediţie a celui mai mare eveniment dedicat afacerilor ecologice, managementului sustenabil şi green marketing, GreenBiz Forum.
Potrivit organizatorilor, printre cei care vor susţine prezentări se află reprezentanţi ai unor companii importante de pe piaţa internaţională, precum şi ai celor mai importante asociaţii şi organizaţii ecologiste.
GreenBiz Forum face parte din proiectul cu acelaşi nume, şi este o platformă media dedicată antreprenorilor, managerilor şi oamenilor de marketing care relaţionează cu ideea de green business.
GreenBiz include evenimente de business, un blog specializat - Green360.ro, şi o secţiune editorială în cadrul revistei Biz.