Metro Cash&Carry România va relua anul acesta expansiunea reţelei de magazine şi intenţionează să deschidă un nou centru de distribuţie în ţară, investiţiile aferente fiind cuprinse între 15 şi 20 milioane euro, a declarat ieri directorul executiv al Metro Cash&Carry, Frans Muller. "Vom deschide anul acesta în România cel puţin un magazin Metro Cash&Carry în care vom investi între 15 şi 20 milioane euro, dar nu putem preciza momentan şi locaţia aferentă. Investiţia va include achiziţionarea terenului, costurile ridicării magazinului, costurile cu echipamentul, logistica şi securitatea, dar nu şi primul stoc de marfă. Suntem mulţumiţi de business-ul din România, de altfel foarte profitabil", a declarat Frans Muller, citat de NewsIn.
Acesta a adăugat că în 2008 Metro Cash&Carry România vrea să modernizeze încă patru magazine, investiţia medie pentru o unitate fiind cuprinsă între 3,5 şi 4,8 milioane euro. În plus, compania va continua acest proces şi anul viitor, când va realiza investiţii în logistică, echipamente şi dotări noi.
Procesul de modernizare a magazinelor Metro Cash&Carry România a necesitat în 2006 şi 2007 investiţii totale de peste 20 milioane euro. Investiţia în remodelarea fiecărui magazin s-a ridicat în 2006 la 4,3 milioane euro, implicând magazinele Metro din Timişoara (un magazin), Braşov (un magazin) şi Militari. Anul precedent, investiţia a fost de 3,5 milioane euro pentru modernizarea Metro Suceava şi de 3,8 milioane euro pentru Metro Cluj.
Modernizarea magazinelor Metro presupune o gamă variată şi îmbunătăţită de produse proaspete, pentru aceasta fiind necesare echipamente noi, conforme cu normele internaţionale de calitate, o nouă linie de vitrine pentru produsele congelate şi extinderea suprafeţelor de vânzare pentru diferite raioane.
Referitor la divizia Real, directorul general al Metro Group, Eckhard Cordes, a adăugat că vânzările magazinelor din România merg foarte bine, compania intenţionând să continue expansiunea reţelei şi după 2009 (când au anunţat că vor să ajungă la 21 de magazine în ţară).
Real Hypermarket intenţionează să inaugureze încă şapte magazine anul acesta în România, din care trei hipermarketuri vor fi deschise în Bucureşti şi vor funcţiona non-stop, investiţia medie pentru o unitate fiind de circa 16 milioane euro.
În plus, Cordes a adăugat că analizează constant oportunităţile oferite de pieţele din estul Europei, unde se va focusa de altfel dezvoltarea cele două reţele de retail electronic ale grupului, Media Markt şi Saturn.
"În România, ne concentrăm momentan pe creşterea diviziilor Real şi Cash&Carry, dar dacă vom aduce şi reţelele Media Markt şi Saturn cu siguranţă le vom dezvolta prin deschiderea de magazine proprii şi nu prin achiziţionarea unui lanţ deja existent", a explicat Cordes.
Grupul german de retail Metro Group a înregistrat anul trecut în România, prin cele două divizii Metro Cash & Carry şi Real, vânzări totale de 1,957 miliarde euro, în creştere cu 29,5% comparativ cu 2006. În prezent Metro operează în România 37 de magazine din care 23 unităţi Metro Cash & Carry şi 14 unităţi Real.