Producătorul britanic de bunuri de larg consum Reckitt Benckiser Group Plc a anunţat vânzarea diviziei de preparate pentru sugari şi copii din China firmei de investiţii Primavera Capital Group, valoarea tranzacţiei fiind estimată la 2,2 miliarde de dolari, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Reckitt se aşteaptă să înregistreze pierderi nete de 2,5 miliarde de lire sterline (3,5 miliarde de dolari) în urma vânzării.
Tranzacţia încheie revizuirea strategică a diviziei de preparate pentru sugari şi copii din China lansată de Reckitt în februarie, în urma scăderii vânzărilor, pe fondul concurenţei intense a brandurilor locale şi a încetinirii ratei natalităţii în statul asiatic.
Divizia Reckitt din China reprezintă 6% din vânzările grupului, care au urcat cu 11,8% anul trecut, la aproape 14 miliarde de lire sterline (19,82 miliarde de dolari).
Tranzacţia ar urma să se finalizeze în semestrul doi din 2021, a anunţat Reckitt.
Şi grupul francez Danone a anunţat luna trecută că a finalizat vânzarea strategică a participaţiei sale de 9,8% deţinută la o companie parteneră producătoare de lactate din China, Mengniu Dairy Company Limited, veniturile brute totale în urma tranzacţiei ridicându-se la 1,60 miliarde de euro (1,93 miliarde de dolari).
Cel mai mare producător mondial de iaurt a anunţat anul trecut că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro, iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse.
Conducerea grupului francez a avut dificultăţi în a relansa Danone, pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, dar şi din cauza creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori, precum Chobani în SUA. În 2020, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă.