STUDIU: Un român din 4 optează pentru cartela pre-pay

Elena Deacu
Companii #Telecomunicaţii / 9 iunie 2015

STUDIU: Un român din 4 optează pentru cartela pre-pay

Peste jumătate dintre români (57%) deţin în prezent abonament personal la o companie de telefonie mobilă. Un român din 4 optează pentru cartela pre-pay (24%), în timp ce 1 din 5 (18%) deţine atât abonament personal, cât şi cartelă pre-pay, se arată într-un studiu "Exact Cercetare şi Consultanţă".

Potrivit acestuia, tinerii 18-29 de ani sunt mai puţin orientaţi spre abonamente (46% / vs / 57% media naţională), aceştia preferând cartelele pre-pay (40% / vs / 24% media naţionala). Nici ideea de a plăti atât un abonament lunar, cât şi o cartelă pre-pay nu îi atrage la fel de mult pe tineri (9% / vs / 18% media naţională). La rândul lor, cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani sunt adepţii abonamentelor (67% / vs / 57% media naţioanală), cartelele pre-pay reprezentând opţiunea a doar 11% dintre aceştia (cu 13% mai puţin comparativ cu media naţională).

Privind de această dată spre categoriile de venit ale respondenţilor, se constată că principalii clienţi ai cartelelor pre-pay sunt cei cu un venit lunar de sub 1000 lei: 34%. Abonamentele sunt preferate de cei cu un venit lunar situat între 3000-4000 lei: 68%, cu 11% peste media naţională.

Din perspectiva regiunilor geografice ale ţării, moldovenii sunt singurii care au un comportament diferit faţă de locuitorii celorlalte regiuni: doar 45% deţin un abonament (cu 12% sub media naţională), în timp ce procentul celor care optează pentru cartele pre-pay creşte până la 36% (cu 12% peste media naţională).

Chestionaţi în legătură cu serviciile de telefonie mobilă de care beneficiază, majoritatea românilor se declară foarte mulţumiţi: Vodafone (80%), Digi (78%), Orange (74). Când vine însa vorba de atribute specifice, constatăm că Digi este compania apreciată pentru aspecte legate de preţ: cele mai bune tarife pentru servicii de internet pe mobil (34%), cele mai bune tarife pentru servicii de voce (31%), cele mai atrăgătoare oferte promoţionale (27%), cele mai bune preţuri pentru telefoanele mobile (24%) şi cele mai bune preţuri pentru tablete sau laptopuri (13%). Vodafone este compania recunoscută pentru: cea mai mare arie de acoperire (40%), cel mai bun renume (34%) şi cei mai buni operatori la serviciul relaţii clienţi (21%). În Moldova însă, Orange este compania care se bucură de cea mai bună reputaţie, beneficiind de aprecierea a 36% dintre locuitori (cu 16% peste procentul înregistrat în cazul Vodafone). Organizarea website-ului şi varietatea produselor oferite de magazinul online sunt apreciate în egală măsura în cazul Vodafone şi Orange (1 din 5 români în ambele cazuri).

Întrebaţi la ce companie de telefonie mobilă vor apela în viitor, în vederea încheierii unui abonament, românii şi-au manifestat interesul faţă de Digi şi Vodafone, cu 34% şi, respectiv, 32%. Orange reprezintă opţiunea viitoare a 22% dintre români, în timp ce Telekom a doar 12%.

Femeile sunt într-o mai mică măsură orientate spre Digi (26% / vs / 34% media naţională şi 41% în cazul bărbaţilor). Aceeaşi tendinţă este identificată şi în cazul tinerilor de 18-29 de ani, care declară în procent de doar 20% că vor apela la abonamentele oferite de Digi. Interesant de menţionat este faptul că persoanele cu venituri personale lunare ridicate (2000-3000 lei) sunt cele care declară într-o mai mare măsura (42% / vs 34%) că intenţionează să devină clienţii operatorului Digi.

Moldovenii rămân orientaţi către operatorul Orange, 36% dintre aceştia (cu 14% peste media naţională) manifestându-şi interesul viitor pentru abonamentele acestei companii.

Dacă Digi reprezintă prima opţiune a românilor atunci când ne referim la abonamente viitoare, compania coboara pe ultima poziţie atunci când este adusă în discuţie achiziţia viitoare de cartele pre-pay: 7%. Primii 3 operatori de telefonie preferaţi sunt în acest caz Vodafone (39%), Orange (34%) şi Telekom (20%).

Cartelele Vodafone sunt vizate în viitor de persoanele cu un venit lunar mai mic de 1000 lei (48%, cu 9% peste media naţionala), în timp ce cei cu un venit mai ridicat, situat între 2000-3000 lei, sunt interesaţi de cartelele Telekom (36% / vs / 20% media naţională). Preferinţa pentru cartelele Orange este extrem de evidentă în cazul persoanelor cu un venit lunar de 3000-4000 lei (72%, cu 38% peste media naţională).

Bucureştenii îi sunt fideli brandului Vodafone (49% /vs / 39% media naţională şi 18% Orange). Aceeaşi situaţie se întâlneşte şi în Muntenia (57%), în timp ce locuitorii Moldovei şi Transilvaniei vor opta pentru operatorul Orange: 64%, respectiv 57%.

Studiul vizează valul de mai al CAWIBUS-ului realizat cu o frecvenţă lunară de Exact Cercetare şi Consultanţă. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani, rezidente în mediul urban şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1029 respondenţi, clienţi ai companiilor de telefonie mobilă (abonament, cartelă pre-pay sau ambele). Respondenţii au fost selectaţi din panelul Exact Cercetare şi Consultanţă, care conţine 43.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat via internet.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb