Moscova refuză de peste un an să acorde aviz companiei TAROM în survolarea Rusiei pentru a putea opera cursa directă Bucureşti-Beijing (China), transmit surse din presă.
Fostul vicepremier Liviu Dragnea anunţa în luna martie a anului trecut că TAROM va relua din vara lui 2014 zborurile pe ruta Bucureşti-Beijing-Bucureşti, oprite în 2003 din raţiuni economice.
Potrivit surselor citate, însă, "conducerea companiei a încercat de mai multe ori să obţină drept de survol, a trimis mai multe scrisori guvernului rus pentru a-i solicita acest lucru, a încercat să ia legătura cu ei şi prin Ministerul Transporturilor, şi prin Ministerul de Externe. Au existat chiar şi câteva întâlniri cu ambasadorul Rusiei la Bucureşti, ultima având loc acum câteva săptămâni. Acesta nu a venit cu niciun răspuns de la Moscova".
Din punct de vedere economic, traversarea spaţiului aerian al Federaţiei Ruse pentru a ajunge la Beijing este cea mai viabilă soluţie, fiind cea mai scurtă distanţă şi o singură taxă de plătit. În plus, avioanele TAROM nu pot zbura mai mult de zece ore fără întrerupere.
TAROM are o flotă de 23 de aeronave, din care jumătate au peste 20 de ani vechime.
Compania va încheia acest an cu pierderi de opt milioane de lei, conform bugetului de venituri şi cheltuieli. Veniturile operatorului sunt estimate la 1,53 miliarde lei, iar investiţiile planificate se ridică la 92,9 milioane lei.
TAROM are circa 2.000 de salariaţi, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a alianţei SkyTeam din anul 2010. Compania naţională operează peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.