Pentru a preveni anumite comportamente comerciale incorecte, sau chiar ilegale, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) propune, pe o perioadă determinată, plafonarea preţurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coşul minim de consum lunar, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
În egală măsură, în magazinele de retail se impune aplicarea unor limite rezonabile privind cantităţile din acelaşi produs vândute unei singure persoane, pentru a permite accesul tuturor consumatorilor la respectivul produs şi pentru a preveni eventuale sincope în aprovizionare.
Totodată, ANPC îi încurajează pe consumatori să sesizeze, mai ales în această perioadă, toate situaţiile neconforme sau practicile comerciale incorecte pe care le constată în magazine, inclusiv eventuale neconcordanţe între preţul unui produs la raft şi cel facturat la casa de marcat, sau inadvertenţe între preţul unui produs aflat la promoţie şi cel de referinţă, precum şi altele asemenea, în scopul prevenirii oricăror derapaje care pot interveni în actul comercial într-o perioada de criză.
ANPC îi asigură pe toţi cetăţenii că veghează atent la corectitudinea pieţei, dispunând de echipe de intervenţie suplimentare pentru prevenirea oricăror acţiuni care ar încălca drepturile sau ar periclita sănătatea consumatorilor.