Merkel îi critică pe directorii companiilor auto germane din cauza scandalului emisiilor

GABRIEL TĂNASE
Internaţional #Auto / 14 august 2017

Angela Merkel (Sursa foto: Facebook)

Angela Merkel (Sursa foto: Facebook)

Cancelarul Angela Merkel şi-a început sâmbătă campania electorală pentru alegerile generale din 24 septembrie cu un atac la adresa directorilor companiilor auto germane, făcând presiuni asupra lor pentru a asigura locurile de muncă şi a recâştiga încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), transmite Reuters.

Începând din luna septembrie 2015, când "Volkswagen" a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă înaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Executivul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizaţiile de mediu încep să obţină câştig de cauză în justiţie pentru a forţa marile oraşe să interzică circulaţia vehiculelor diesel. În acelaşi timp, miniştrii nu vor să prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei şi de asemenea asigură 800.000 de locuri de muncă, scrie Agerpres.

Angela Merkel a declarat: "O mare parte a industriei auto a risipit într-un mod incredibil încredere. Această încrederea numai industria auto o poate restabili. Şi când spun «industrie», mă refer la directorii companiilor auto germane".

Săptămâna trecută, "Volkswagen", "Daimler" şi "BMW" au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel şi de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni.

Acordul vine după ce, în 2 august, mai mulţi miniştri şi directori ai unor companii auto germane s-au întâlnit pentru a găsi metode prin care să se reducă poluarea în oraşe, să fie eliminate interdicţiile care vizează autovehiculele diesel şi să reabiliteze reputaţia industriei auto germane.

Dar mulţi politicieni sunt îngrijoraţi că producătorii auto nu au investit suficient în noile tehnologii şi în infrastructură.

Premierul landului Baden-Wurttemberg, Winfried Kretschmann, a apărat tehnologia diesel spunând că este o soluţie interimară necesară în drumul spre vehiculele electrice.

Diesel este o tehnologie curată care ajută la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, responsabile pentru încălzirea globală, a declarat premierul landului Baden-Wurttemberg - sediul companiilor auto "Porsche" şi "Daimler", precum şi a producătorului de componente auto "Robert Bosch".

Angela Merkel a respins propunerea făcută de principalului ei rival, candidatul social-democraţilor la funcţia de cancelar, Martin Schulz, privind introducerea unei cote pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană. Cancelarul Germaniei s-a întrebat retoric: "Nu cred că o cotă pentru vehiculele electrice - pentru această tehnologie - a fost bine gândită. Ea ar putea avea efecte negative în Europa o perioadă îndelungată. Ce am putea face dacă cota nu este acceptată?".

În schimb, Merkel a cerut o strategie extinsă pentru a ajuta industria auto să facă tranziţia spre producerea vehiculelor electrice.

"Trebuie să introducem rapid inovaţii. Acolo unde companiile nu pot gestiona singure situaţia, Guvernul trebuie să fie alături de ele şi să aibă grijă să nu schimbe direcţia", a explicat oficialul german, avertizând împotriva "demonizării" motoarelor diesel.

"Avem nevoie de maşini cu motoare diesel şi pe benzină, dar de asemenea trebuie să facem mai rapidă tranziţia spre noile tehnologii", a mai declarat cancelarul Germaniei.

Uniunea Europeană (UE) nu intenţionează să aplice cote pentru maşinile electrice în sectorul auto, care încearcă să se redreseze în urma scandalului în care a fost implicat producătorul "Volkswagen", legat de motoarele diesel, a anunţat luni un purtător de cuvânt al blocului comunitar.

Oficialul UE le-a declarat jurnaliştilor: "Vorbind la modul general, Comisia Europeană caută modalităţi de a promova folosirea energiei şi a transporturilor cu emisii scăzute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru maşinile electrice. Nu facem discriminări între diferitele tehnologii".

Comisia Europeană a reacţionat la un raport apărut în publicaţia germană Handelsblatt, care citează surse din UE, conform căruia executivul comunitar vrea să accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cotă pentru maşinile cu emisii scăzute, precum vehiculele electrice.

Marea Britanie şi Franţa intenţionează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce "Tesla", cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienţi - toţi angajaţi ai "Tesla" - cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb