PepsiCo a făcut cea mai mare precomandă pentru noile camioane electrice fabricate de Tesla, 100 de astfel de vehicule, producătorul Mountain Dew şi al cipsurilor Doritos intenţionând să reducă cheltuielile pentru carburanţi şi emisiile flotei sale de vehicule, a declarat ieri un director al producătorului de băuturi răcoritoare, potrivit Reuters.
Tesla a încercat să convingă industria de profil că poate produce camioane electrice de capacitate mare cu preţuri competitive cu cele ale camioanelor diesel.
Mai multe firme de transporturi au încă reţineri să cumpere camioanele Tesla, din cauza incertitudinilor legate de timpul necesar încărcării bateriilor comparativ cu alimentarea cu motorină, a autonomiei de drum, a capacităţii de transport şi a evoluţiei pe care o poate avea piaţa vehiculelor comerciale electrice, conform sursei citate.
Anual, în America de Nord sunt fabricate circa 260.000 de camioane Clasa 8 de tonaj greu, potrivit firmei de cercetare FTR.
Navistar International şi divizia de camioane şi autobuze a Volkswagen vor lansa camioane electrice de tonaj mediu până la sfârşitul anului 2019, în timp ce Daimler a livrat primele camioane electrice de tonaj mai mic clienţilor din New York.
În afară de PepsiCo, peste o duzină de companii, între care Wal-Mart Stores, compania de transporturi J.B. Hunt Transport Services şi compania de servicii de distribuţie a alimentelor Sysco, au rezervat camioane Semi, Tesla primind în total precomenzi pentru cel puţin 285 de camioane, potrivit calculelor Reuters.