Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter în România au crescut cu 1,4% anul trecut, de la 129,6 milioane de euro în 2011 la 131,4 milioane de euro, evoluţia pozitivă pe piaţa locală fiind susţinută de operaţiunile de distribuţie şi retail. Piaţa farmaceutică din România este caracterizată de intensificarea concurenţei şi întârzieri excesive de plată, vânzările fiind limitate şi de datorii neperformante, precum şi de stocurile ridicate ale distribuitorilor, notează grupul într-un raport financiar, citat de Mediafax.
Activităţile de distribuţie şi retail din România generează 70% din veniturile grupului pe acest segment, respectiv 112,2 milioane de euro (circa 500 de milioane de lei). Rezultatul înregistrat anul trecut de divizia românească de retail şi distribuţie a fost cu 2,2% mai mare în euro şi cu 7,3% mai mare în lei, faţă de 2011.
Operaţiunile de producţie de medicamente au consemnat vânzări în urcare cu 0,6% anul trecut, la 31,3 milioane de euro. În lei, creşterea a fost de 5,8%, la 139,4 milioane de lei. Pe segmentul produselor pentru sănătatea femeilor, compania a înregistrat o scădere a vânzărilor de 2,7%, la 7,3 milioane de euro.
Pentru anul trecut, Gedeon Richter a contabilizat o sumă de 14,3 milioane de lei (3,2 milioane euro) reprezentând taxa de claw-back achitată autorităţilor din România, se arată în raport.
Gedeon Richter deţine în România o fabrică de medicamente în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmafarm.
Grupul ungar a înregistrat anul trecut vânzări totale în creştere cu 2,8%, la 1,13 miliarde de euro, în timp ce profitul net a stagnat la 176 milioane de euro.