De luni, 8 decembrie, investitorii vor putea tranzacţiona şi la BVB acţiunile Commerzbank AG, Continental AG, Deutsche Lufthansa AG şi Deutsche Post AG, pe sistemul alternativ de tranzacţionare administrat, în cadrul Secţiunii valori mobiliare admise la tranzacţionare şi pe o piaţă reglementată sau pe o piaţă dintr-un stat nemembru UE.
Tradeville, lider de piaţă în tranzacţionarea online din România, le oferă investitorilor locali oportunitatea de a investi în aceste companii, ale căror acţiuni vor fi disponibile începând de mâine pe platforma ATS a Bursei de Valori Bucureşti.
"Prin aducerea acestor companii de top din Germania la BVB, Tradeville îşi reafirmă angajamentul faţă de investitorii din România de a le oferi acces facil la acţiunile unora dintre cele mai valoroase companii la nivel european şi mondial. Suntem foarte mulţumiţi să vedem că investitorii locali îşi dezvoltă apetitul pentru acţiunile companiilor internaţionale pe care Tradeville le-a adus pe piaţa din România şi vom activa ca market maker şi pentru aceşti patru emitenţi noi, pentru a asigura condiţii optime de lichiditate", a declarat Ovidiu Dumitrescu, CFA, director general adjunct, Tradeville.
Commerzbank este a doua cea mai mare bancă germană şi una dintre băncile comerciale de top la nivel mondial, cu subsidiare în peste 50 de ţări. Cu aproximativ 1.200 de sucursale, Commerzbank are una dintre cele mai vaste reţele dintre băncile germane, deservind peste 15 milioane de clienţi privaţi, business şi corporate. Commerzbank este o investiţie interesantă prin prisma faptului că este subevaluată faţă de băncile comparabile la nivelul multiplilor de preţ (P/B, P/S si P/CF) şi că, pe lângă profitabilitatea în urcare din ultimii trei ani, are potenţial de creştere a profitului pe termen lung de 33% (potrivit Reuters).
Cu o capitalizare de piaţă de peste 31 miliarde de euro, Continental este al patrulea cel mai mare producător de anvelope din lume, activând în peste 300 de locaţii din 49 de ţări. Vânzările totale ale companiei au depăşit 30 miliarde euro în ultimii patru ani, în timp ce profitul net din 2013 a fost de aproximativ 2 miliarde de euro. Compania beneficiază de fundamente solide - relaţii de lungă durată cu marii producători (BMW, Ford, Daimler, Volkswagen), profitabilitate ridicată (ROE de 22%) şi bilanţ mai solid decât al companiilor concurente. Mai mult, recent şi-a revizuit în creştere estimările pentru profitul operaţional al anului în curs până la peste 3,8 miliarde euro.
Deutsche Lufthansa este principala companie aeriană din Germania şi lider de piaţă pe toate segmentele pe care activează (transport de pasageri, logistică, reparaţii etc.). Este cel mai extins transportator aerian european, atât în ceea ce priveşte numărul de pasageri, cât şi mărimea flotei, oferind servicii către aproape 200 destinaţii internaţionale din Europa, Asia, America şi Africa. Compania are o capitalizare bursieră de aproximativ 6 miliarde euro, realizând în fiecare dintre ultimii trei ani venituri totale de peste 30 miliarde euro. Atractivitatea sa vine din faptul că deţine participaţii în Austrian Airlines, Swiss International Air Lines şi low-cost-ul Germanwings şi din potenţialul de creştere a profitului pe termen lung de 32% (potrivit Reuters). De asemenea, este subevaluată faţă de companiile concurente la nivelul tuturor multiplilor de preţ.
Deutsche Post, operatorul poştal principal din Germania, are afaceri în peste 220 de ţări şi teritorii şi deţine serviciul de curierat DHL, lider mondial din punctul de vedere al veniturilor, de peste 50 miliarde euro în fiecare din ultimii patru ani. Potenţialul companiei vine din faptul că beneficiază, prin prisma afacerii de curierat, de explozia comerţului on-line, dar şi din lichiditatea bilanţieră bună si nivelul scăzut al datoriilor financiare.
Aceste patru companii se alătură altor acţiuni internaţionale la care investitorii din România au acces prin intermediul Tradeville, printre care se numără Apple, Google, Coca-Cola, Facebook, Microsoft, Intel, Deutsche Bank, Adidas şi multe altele.
Tradeville este prima companie din România care a dezvoltat o platformă de tranzacţionare online, ceea ce a consacrat-o ca fiind singurul intermediar care, în ultimii zece ani, s-a menţinut în top zece al intermediarilor de retail de la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) şi pe primele două poziţii în rândul caselor de brokeraj după cifra de afaceri.