CFR Marfă şi-a crescut cu 30% volumul de marfă pe transportul de cereale, după ce nivelul Dunării a scăzut, ca urmare a secetei din această perioadă. Astfel, transportul fluvial a înregistrat pierderi mari, în luna septembrie, CFR Marfă fiind unul dintre beneficiarii acestei situaţii, în condiţiile în care companiile au apelat la alte căi de transport.
"O parte din transportul pe Dunăre, şi mă refer aici la cereale în special, s-a mutat pe transportul rutier şi pe calea ferată. Noi am înregistrat creşteri de circa 30% la cereale în această lună. Din păcate, nu putem asigura în câteva săptămâni volumul de transport pentru întreg anul, aşa cum am primit solicitări", a declarat George Micu, director general CFR Marfă, citat de Agerpres.
Circulaţia fluvială pe Dunăre va reveni la normal, dacă plouă, în jurul datei de 15 octombrie.
La intrarea în ţară, debitul Dunării este, de câteva zile, de 2.300 de metri cubi pe secundă, în timp ce media obişnuită a lunii septembrie este de 3.800 de metri cubi pe secundă.
Compania CFR Marfă, aflată în plin program de restructurare după ce au fost concediaţi circa 3.000 de angajaţi, are o şansă să se reechilibreze în perioada următoare.
"În general, toamna creşte transportul de marfă pe calea ferată, întrucât centralele îşi refac stocurile, însă în acest an cultura bogată a adus creşteri în special la transportul de cereale. Comparativ cu luna septembrie a anului trecut, vom înregis-tra o creştere cu 20 de procente a volumului de marfă trans-portat", a precizat directorul general CFR Marfă.
Potrivit Ministerului de Finanţe, CFR Marfă, operatorul naţional de transport feroviar de marfă, a înregistrat în 2010 pierderi nete de 535,26 milioane de lei, mai mari decât în 2009, atunci când pierderile erau de 341,98 milioane lei, deşi compania a intrat într-un program de restructurare a cheltuielilor şi personalului, în cadrul acordului cu Fondul Monetar Internaţional. CFR Marfă a terminat anul trecut cu 11.588 angajaţi, comparativ cu 17.089 angajaţi în 2009, însă nu a reuşit să limiteze pierderile.