CFR Marfă, lichidată până de Mărţişor

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 30 octombrie

Sursa foto: Facebook/ CFR Marfa

Sursa foto: Facebook/ CFR Marfa

English Version

Compania naţională CFR Marfă ar urma să fie lichidată şi să oprească activitatea imediat după operaţionalizarea şi capitalizarea noii companii, Carpatica Feroviar, înfiinţată de guvernul Ciolacu, operaţionalizare ce ar urma să aibă loc până la 1 martie 2025, a anunţat ieri Daniel Apostolache, directorul general al CFR Marfă, în cadrul celei de-a XIX-a ediţii a Zilelor Feroviare - Summitul de Investiţii Club Feroviar.

Daniel Apostolache a precizat: "După ce Carpatica Feroviar va fi capitalizată şi va cumpăra activele necesare de la CFR Marfă, inclusiv 200 de locomotive şi 6.500 de vagoane, aceasta va prelua activitatea de transport feroviar de marfă". Domnul Apostolache a mai arătat că noua companie, Carpatica Feroviar, va achiziţiona doar o parte din infrastructura CFR Marfă, păstrând astfel o dimensiune redusă pentru a fi mai fiabilă şi mai eficientă.

Amintim că problemele financiare ale CFR Marfă s-au agravat după ce Comisia Europeană a constatat că operatorul naţional de transport feroviar de marfă a primit din partea guvernului Ponta un ajutor de stat incompatibil în valoare de cel puţin 570 milioane euro, prin anularea datoriilor şi prin neîncasarea unor datorii ale companii către bugetul de stat.

Recent, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a afirmat că noua companie, Carpatica Feroviar, cumpără activele CFR Marfă, iar banii încasaţi merg pentru ştergerea ajutorului de stat declarat ilegal acordat de Comisia Europeană.

Carpatica Feroviar se va concentra pe patru sectoare cheie: apărare naţională, petrolier, cereale şi cărbune. Compania are un statut strategic, având aprobat un aviz din partea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) şi urmează să joace un rol esenţial în transportul feroviar de marfă pentru România. Apostolache a subliniat că noua companie este o soluţie sustenabilă a statului român, care oferă garanţia că va asigura transportul necesar în condiţii de stabilitate economică şi geopolitică.

El a mai arătat că, pe fondul lichidării CFR Marfă, au fost vândute deja o parte din activele companiei, inclusiv navele feribot. Alte bunuri, cum ar fi hoteluri şi sedii, sunt încă disponibile, însă CFR Marfă preferă să le valorifice la preţuri evaluate corect, evitând astfel "chilipirurile".

În ceea ce priveşte angajaţii CFR Marfă, aceştia nu vor fi preluaţi automat de Carpatica Feroviar, dar li se va oferi posibilitatea de a-şi depune CV-urile pentru poziţii disponibile. Carpatica Feroviar, înainte de a deveni complet operaţională, va trece printr-un proces de autorizare, estimat să dureze aproximativ şase luni. Noul model pentru Carpatica Feroviar a fost inspirat de restructurarea companiei aeriene italiene Alitalia, care a trecut printr-un proces similar în cadrul reglementărilor europene. Carpatica Feroviar urmează să devină principala companie feroviară de transport marfă a României, oferind o soluţie modernă şi eficientă, aliniată cu cerinţele pieţei şi ale Comisiei Europene.

Opinia Cititorului ( 8 )

  1. Niște nenorociți, atat regimu Ciolacu - Ciuca, cat si Comisia Europeana. Impreuna vor pune la pământ Romania

    1. Fac ce fac si baietii destepti din privat, inchid firma cu datorii imense si muta toata activitatea pe o firma noua si curata. Business romanesc.

    CFR e Marfă !!!

    Macar, nu s-a vandut Hungaristanului. Honvezii inca o data au fost pusi la respect. Urmeaza sa ajungem pana la Tisa, cu modul nostru de viata, definit cel mai bine de Dmitry Anatolyevich Medvedev.

    1. Faci ce faci, si iar ajungi la Rusi. Numai Rusi vezi. Doamne, apara si pazeste.

      incerci sa ne convingi ca dracul nu exista?

    Deci angajații de la CFR Marfă nu vor fi trasferati la noua firmă dar pot sa-si depună CVul pe BestJobs.

    Bun așa ...! 

    Subminarea CFR in ansamblu a fost declansata de Miron Mitrea ( care era un lider de sindicat al transportatorilor auto ,cu interese sa creasca piata pe auto).si a continuat prin defavorizarea firmei de stat prin contracte ,prin separarea in 3 companii si apoi abandonarea lor ,care a dus la prabusirea liniilor ferate si degradarea materialului rulant ,si prin canibalizarea CFR de firmele lui Gruia Stoica si nu numai care si a pornit activitatea prin preluarea materialului rulant functional de la cfr ca fiind fier vechi .Totul in deplina impunitate . Iata acum ca toate peroanele sunt goale de oameni ,CFR marfa nu are comenzi si intra in acesta restructurare iar garile sunt pline de trenurile lui Gruia Stoica (desi urmarit pt coruptie ,e absolut sigur ca se aplica si la el prescriptia )

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5914
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2958
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9572
Gram de aur (XAU)Gram de aur410.6824

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb